Sokan veszik online a karácsonyi ajándékokat


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A magyarok 71,9 százaléka vásárol karácsonyi ajándékokat az interneten – derül ki a PayPal online pénzügyi szolgáltató cég nemzetközi felméréséből.


A magyarok az idén korábban kezdték a felkészülést a karácsonyi ajándékozásra. Bár a válaszadók többsége, 64,6 százaléka általában decemberben vagy közvetlenül az ünnepek előtt lát hozzá az ajándékvásárláshoz, közel 43 százalékuk az idén már novemberben vagy akár korábban is megkezdte a karácsonyi előkészületeket.

A felmérés szerint házastársának, partnerének közel 64 százalék vásárol ajándékot, 61,6 százalék említette a megajándékozottak között a szülőket, 55,9 százalék a gyerekeket. A válaszadók 17,1 százaléka saját magának is vásárol karácsonyi ajándékot, sőt csaknem 10 százalék a házi kedvencét is meglepi valamivel.

A kutatásból kiderült az is, hogy a válaszadók 85,7 százaléka nem készít előre listát a megvásárolni kívánt ajándékokról, és 30,3 százalékuk kettő vagy több napot tölt azok beszerzésével. 

Ami az ajándékokra szánt összeget illeti, a kutatás szerint a többség nem költ sokat: a karácsonyi kiadásokra vonatkozó kérdésre csupán 19 százalék választotta a „többé-kevésbé magas” válaszlehetőséget.

ADÓklub Online 2016 – Androidos okostelefonnal

 

ADÓ szaklap online

ADÓ-kódex szaklap online

Számviteli tanácsadó szaklap online

Áfa-kalauz szaklap online – ADÓ

kérdések és válaszok

Ado.hu Prémium cikkek

Rendelje meg most >>

A megkérdezettek közül sokan többféle fizetési módot is alkalmaznak: készpénzes utánvéttel 52,7 százalék, kártyával 44,4 százalék, átutalással vagy e-pénztárcával 25,7 százalék, PayPallel vagy egyéb módon pedig 20,3 százalék fizet az online megrendelt árucikkekért. A PayPalt 39,1 százalékuk tervezi használni a jövőben. Mindazonáltal továbbra is sokan vannak, akik a hagyományos bolti vásárláshoz képest kevésbé biztonságos megoldásnak tekintik egy árucikk online beszerzését. 

A válaszok alapján a magyarok harmadának vannak aggályai a megrendelt termék minősége vagy amiatt, hogy nem azt kapják, amire számítanak.

A felmérést a GfK piackutató készítette 5 országban, több mint 5000 fogyasztó megkérdezésével.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. október 4.

Óriásit esett az elektromos autók átlagára

A magyar piac egészét hirdetésszámban és megtekintésben lefedő Használtautó.hu adatai szerint 1 év alatt jelentősen csökkent a használt elektromos autók átlagára, ennek köszönhetően pedig az sem meglepő, hogy több mint másfélszeresére nőtt a legnépszerűbb modellekkel kapcsolatos érdeklődések száma is.

2024. október 4.

A ChatGPT kinyírja a keresőoptimalizálást?

A mesterséges intelligencia és a nyelvi modellek, mint például a ChatGPT, az elmúlt években robbanásszerűen terjedtek el, és mind a felhasználók, mind a vállalkozások számára új kihívásokat jelentenek. A ChatGPT jelenlegi, körülbelül 200 milliós felhasználói bázisa ugyan elenyésző a Google vagy a Google által bevezetett Gemini 4,3 milliárd felhasználójához képest – ami a Föld lakosságának közel fele –, azonban ez a szám rövid idő alatt nőtt ekkorára, ami komoly kérdéseket vet fel a vállalatok számára.

2024. október 4.

Külföldi fizikai munkára is kiterjeszthető az utasbiztosítás

A Covid-időszakot követően évről évre dinamikusan nő az utasbiztosítások száma, ami az utazások számának növekedésén túl az utazók egyre növekvő tudatosságának is az eredménye. Azt azonban továbbra is csupán kevesen tudják, hogy a pihenési célú, rövidebb utazásokon kívül kedvező biztosítási lehetőségek állnak a munkavállalási vagy tanulmányi célból, hosszabb időre külföldön tartózkodók számára is – hívja fel a figyelmet az Insura.hu biztosításközvetítő társaság.