Vízpartok vonzásában - infografika

  • Értesítő a rovat cikkeiről

A magyarok csaknem fele az idén nem jut el nyaralni. Akik elutaznak a nyári hónapokban, javarészt belföldön maradnak, s főként a Balatont választják. Az InfoTandem infografikája.

Vízpart – leginkább ez jut eszébe a magyar embernek, ha a nyári üdülésről faggatják. A Gfk ezer főt kérdezett meg, s azt találta, hogy nagyjából fele-fele arányban oszlik meg a népesség a szerint, hogy tervez-e erre a nyárra valamilyen érdemi kimozdulós kikapcsolódást, avagy sem. Mindenképpen az igenek állnak nyerésre, de az arányok még módosulhatnak attól függően, hogy a hezitáló 5 százalék végül mire jut. Első körben 41 százalék válaszolt határozott nemmel, 54 százaléknak viszont feltett szándéka, hogy elutazik valahová még szeptember előtt.

InfoTandem_nyaralás

 

Persze, nem mindegy, hogy hová. Ha az eltökéltek csoportját tovább bontjuk, az derül ki, hogy a többségük az országhatáron belül marad: honfitársaink egyharmada itthoni üdülést tervez. Akik így számolnak, gyakorlatilag felerészben (46 százalékos arányban) a magyar tengert szemelték ki célpontnak. És ezt nem csak a nosztalgia táplálja, hiszen a 15–19 éves korosztálynál 61 százalék számol ezzel. A többgyerekes családok szintén felülreprezentáltak a Balatonra készülők között: a négy vagy több fős háztartásban élők 56 százaléka kalkulál így.

Szintén a víz a döntő szempont a külföldre – vagy oda is – eljutók (együttesen 22 százaléknyi kör) esetében, amikor helyszínt választanak. Egynegyedük a jól bevált horvát tengerpartot favorizálja, további 13 százalékuk pedig a görög partokra voksol. Az olasz strandok egytizedüket vonzzák, de hasonló arányt tud felmutatni Románia is, amely nemcsak tengerpartjával, hanem Erdély tájaival is csábít. A nagy átlagból markánsan kilógnak az Y-generáció képviselői (a húszas éveikben járók), akik Európán belül a klasszikus célpontok helyett inkább olyan „különlegesebb” helyszíneket preferálnak, mint Dánia, Írország vagy Hollandia.

Az életkor általában is meghatározó üdülésügyben: egyfelől az 50 felettieknél már többségben vannak az otthon maradók, másfelől míg a 20–29 évesek jellemzően külföldre utaznak, addig a 40–49 évesek zöme beéri Magyarországgal.

Itthoni utazásra tízből nyolcan autóval kerekednek fel; a többiek főként vonattal jutnak el a célállomásig. Utóbbi lehetőséggel a 30 évnél fiatalabbak élnek viszonylag sokan: náluk 40 százalék a vasúti jegyet váltok aránya. Külföldre tartván – nyilván főként a viszonylag közeli helyszínek esetében – szintén a személykocsi a favorit, az útra kelők bő fele pakolja a csomagtartóba a bőröndöket. Ugyanakkor a repülő sem számít ma már kuriózumnak, a határon túlra készülők 43 százaléka már ezt veszi igénybe. (Az Y-generáció e téren is élen jár, körükből az idén nyáron elutazók közel 60 százaléka bukkan fel reptereken.) Buszos utazást elsősorban a felsőfokú végzettségűek és az 50 év felettiek terveznek.

Ami a büdzsét illeti, külföldi üdülésre nagyjából dupla annyit szánunk, mint itthoni kikapcsolódásra: míg utóbbinál fejenként 80 ezer forintnyi az átlagos kiadás, addig a más országba tartók 170 ezret különítenek el erre a célra.

  • Értesítő a rovat cikkeiről

Kapcsolódó cikkek

  • InfoTandem_minimálbér-emelés

    Üzleti stratégiájuk átszabására készteti az idei minimálbéremelés a hazai vállalkozásokat, főként a kisebbeket. Leginkább a létszámemelésről való lemondás jön szóba; elbocsátást csak kevés helyen fontolgatnak emiatt. Az InfoTandem infografikája.

  • InfoTandem_aggodalmak

    Míg az európai átlagpolgár a terrorizmusveszélyt teszi az első helyre a félni valók listáját, addig a magyarok főként a betegségektől tartanak. Az InfoTandem infografikája.

  • InfoTandem: magyarok külföldi egyetemeken

    A mesterképzésre jelentkező magyar diákok mintegy 7 százaléka külföldi egyetemet választ. BA vagy MA szintű egyetemi képzését a 2015–16-os tanévben 7,3 ezer magyar diák indította egy másik országban. Az InfoTandem infografikája.

  • Infotandem: háztartási munka

    Csaknem 7 ezer milliárd forinttal dobná meg a magyar GDP-t, ha a gazdasági szempontból ma láthatatlan – s nagyrészt továbbra is a nőkre háruló – háztartási munkát is beszámítanák. Az InfoTandem infografikája.

  • infografika_online_vásárlás_szállítás

    A megbízhatóság fontosabb az árnál, az országos lefedettség vonzóbb a gyorsaságnál – derült ki a netes vásárlásoknál igénybe vett kiszállítási módokat vizsgáló felmérésből. Az InfoTandem infografikája.

  • i

    Elérte az éves egymilliárd eurós értékhatárt az összesített hazai online kiskereskedelmi forgalom.

     

Az irányítópulton gyorsan elérhetőek az új funkciók Irányítópult

Az ado.hu új funkciói itt elérhetőek az Ön számára, a megjelenéshez kérjük regisztráljon vagy jelentkezzen be!

Újdonságok

  • GDPR, EU

    Nyilvános a GDPR alapján kiszabható közigazgatási bírságról szóló iránymutatás – írja az adatvedelmirendelet.hu.

  • Facebook

    Történtek előrelépések, a vizsgált közösségi médiavállalatok közül kettő, a Facebook és a Twitter működése azonban továbbra sem felel meg teljes mértékben az uniós fogyasztóvédelmi szabályoknak - közölte az Európai Bizottság.

  • sztrájk

    A szakszervezet 19 százalékos béremelést követel – írja az Index.

  • számítógép_klaviatura

    A valós idejű számlaadat-szolgáltatáshoz kapcsolódó technikai dokumentáció elérhetővé vált az adóhatóság oldalán. Ha eddig nem is, a leírásból egyértelműen kiderül, hogy a cégek új feladatának megoldásához pénzügyi, adós és IT kompetenciákra is szükség van, mindvégig a folyamat során.

  • fired2

    A jogviszony létesítését megelőzően tanúsított magatartások nem értelmezhetőek kötelezettségszegésként, mert kötelezettségszegés csak az adott jogviszonnyal összefüggésben és annak fennállása alatt értelmezhető - a Kúria eseti döntése.