Még 2500 sofőrt képez ki az állam

  • Értesítő a rovat cikkeiről

Újabb 2500 hivatásos gépjárművezetői jogosítvány megszerzését biztosítja ingyen a munkaerő-piaci változások segítése program a pénteken induló képzéseken - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) munkaerőpiacért és képzésért felelős államtitkára. A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkára szerint egyes magyar fuvarozók visszavonulhatnak az európai uniós piacokról. A NiT Hungary főtitkára szerint több magyar árufuvarozó vállalkozás dolgozik 2013 óta nemzetközi piacon, mint hazain.

A 2,09 milliárd forint hazai forrásból megvalósuló képzés a szállítmányozási szektor szakember-utánpótlását segíti. "A logisztikai ágazat rohamos fejlődésével a közúti áruszállítás versenyképességének javítása kulcsfontosságú tényező Magyarország számára, ezért a szektorban fellépő szakemberhiány utánpótlását mielőbb biztosítani kell" - fogalmazott Cseresnyés Péter. 

Továbbra is jelentős az érdeklődés mind a magánszemélyek, mind a munkaáltatók köréből a gépjárművezetői képzések iránt. A csaknem 12 ezer vállalkozás által üzemeltett 62 ezer jármű megköveteli a folyamatos munkaerő-utánpótlást, évente 500-1000 új gépjárművezető munkába állása szükséges folyamatosan, a meglévő hiány pótlása mellett - tette hozzá az államtitkár.

Az OFA Nonprofit Kft. a képzésre 638 munkáltatóval kötött együttműködési megállapodást 2017. március végéig. A vállalatok között van kisvállalat, amelynek egy emberre van igénye, de több száz embert felvenni szándékozó nagy cég is. Újabb 400 munkáltatóval hamarosan várható a megállapodás. 

A jelentkezők képzése a munkáltatói szándéknyilatkozatok vagy tanulmányi szerződések benyújtása és megkötése után indulhat, ezzel is elősegítve a támogatottak elhelyezkedését. A program hozzájárul a foglalkoztatás bővítéséhez, hiszen konkrét munkaerőigényekre alapozott képzések segítségével biztosítja a vállalatok növekedéséhez szükséges munkaerőt - emelte ki Cseresnyés Péter.

A képzésre magyar állampolgárok jelentkezhetnek, akiknek munkaerő-piaci státusza képzéssel, munkaerő-piaci szolgáltatással mozdítható előre.

Az első képzések a programra már korábban jelentkezőkel indulnak. Az új érdeklődők a tervek szerint júniusban jelentkezhetnek majd a program regisztrációs felületén, a www.ofa.hu-n - közölte az államtitkár.

Súlyos anyagi és adminisztrációs teher a magyar fuvarozóknak is, hogy több uniós országban az ottani minimálbért kell fizetniük a dolgozóiknak, ezért egyes fuvarozók visszavonulhatnak az európai uniós piacokról – hangsúlyozta a Világgazdaság csütörtöki számában adott interjúban Somogyi Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) főtitkára.

Korábban a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) bejelentette, hogy aláírásgyűjtést indít a nemzetközi árufuvarozó és személyszállító cégek körében, tiltakozásul az ellen, hogy több nyugat-európai országban szociális csomagba bújtatott piacvédelmi eszközöket vezetnek be.

Dittel Gábor, a NiT Hungary főtitkára kifejtette, szerintük a kelet-európai országok fuvarozóinak kiszorítására irányul az, hogy több nyugat-európai országban - köztük Németországban, Franciaországban, Hollandiában, Ausztriában és Norvégiában - az ottani minimálbér megfizetését kötelezővé teszik, illetve többlet adminisztrációs kötelezettségeket vezetnek be a külföldi fuvarozók számára, mindez sérti az Európai Unió szabad szolgáltatás áramlására vonatkozó alapelvét.

Dittel Gábor ismertette, hogy a kelet-európai fuvarozók, köztük a magyar nemzetközi személy- és áruszállítók az Európai Unióhoz történt 2004-es csatlakozás óta folyamatosan növelni tudták piaci részesedésüket a közös piacon.     

Példaként említette, hogy a magyar fuvarozók az európai uniós piac 1,9 százalékát tették ki, addig ez az arány 2014-ben 4,5 százalékra növekedett. 

Rámutatott: trendforduló következett be 2013-ban, amikor is több magyar árufuvarozó vállalkozás dolgozott nemzetközi piacon, mint hazain, adataik szerint 2013-ban 6650 magyar fuvarozó külföldön, 5551 pedig hazai piacon tevékenykedett, 2012 és 2016 között négy év alatt 12 ezerrel 41 810-re nőtt a nehéz gépjárművek száma, amelyen 15 ezren dolgoznak.

(MTI, Világgazdaság, Adó Online)

  • Értesítő a rovat cikkeiről

Kapcsolódó cikkek

Az irányítópulton gyorsan elérhetőek az új funkciók Irányítópult

Az ado.hu új funkciói itt elérhetőek az Ön számára, a megjelenéshez kérjük regisztráljon vagy jelentkezzen be!

Újdonságok

  • nyakkendő és munkavédelmi sisak

    A kereskedelmi ágazatban tavaly november 10. és december 10. között lezajlott országos szintű munkavédelmi ellenőrzéseknél a vizsgált 1013 munkáltató közül 893 esetében találtak munkavédelmi, illetve munkaegészségügyi hiányosságokat - olvasható a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) munkafelügyeleti főosztályának jelentésében.

  • pénz

    A Magyar Iparszövetség (OKISZ) a vállalkozások versenyképességének javítását, a bérfelzárkóztatás folytatását, a munkaadói közterhek további mérséklését tartja szükségesnek - mondta Vadász György ügyvezető elnök az MTI-nek, miután az érdekképviselet elnöksége foglalkozott a kkv-k helyzetével.

  • személyszállítás

    Július elsejétől drágább lehet Budapesten taxival utazni, ugyanis a jelenlegi 450 forintos alapdíj 700 forintra emelkedhet, a kilométerdíj 20 forinttal, a percenkénti várakozási díj pedig 5 forinttal nőhet, ha a Fővárosi Közgyűlés jövő szerdai ülésére benyújtott  előterjesztést megszavazzák a képviselők.

  • törzstőke

    A gazdasági társaságok tagjaiktól elkülönült, saját vagyonnal rendelkeznek, amely kiemelt jelentőséggel bír a szervezetek életében. Annak a meghatározásához, hogy a vagyon milyen szerepet tölt be a gazdasági társaságok életében, el kell határolni egymástól a jegyzett tőkét és a saját tőkét, a két fogalom és az általuk megjelölt vagyon ugyanis nem azonos, így az általuk betöltött funkciók is eltérnek egymástól. A tanulmányban bemutatjuk a gazdasági társaságok jegyzett és saját tőkéjének vélt és valós funkcióit, valamint kitérünk a gazdasági társaságok egy speciális csoportjára, a közfeladatot ellátó, állami részvétellel működő gazdasági társaságokra.

  • Varga Mihály

     Az új kabinet további adócsökkentéseket és nem adóemeléseket szeretne elérni, és ezzel párhuzamosan a fekete gazdaság további szűkítését kívánja megvalósítani – mondta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a Magyar Bankszövetség éves testületi ülésén