A hazai vállalatok harmada bővítést tervez


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A hazai vállalatok harmada már a gazdasági növekedésre és a munkahelyteremtésre koncentrál az Ernst & Young nemzetközi tőkebizalmi barométere szerint: a megkérdezettek 32 százaléka bízik a magyar gazdaság 1 és 3 százalék közötti növekedésében, s 28 százalékuk tervezi bővíteni munkahelyeinek számát.


A felmérés magyar adatai szerint a hazai válaszadók 32 százaléka szerint elindult a világgazdasági növekedés, 64 százalékuk bízik 1-3 százalékos nemzetközi bővülésben. A magyar gazdaság ugyanilyen ütemű növekedésére számít a felmérésben résztvevők 32 százaléka, 36 százalék szerint nem lesz változás, míg 32 százalékuk csökkenést vár – közölte a cég pénteken.

A növekedésbe vetett bizalom pozitív hatással van a vállalatok munkahely-teremtési kedvére, a kelet-közép-európai régióban megkérdezettek és a hazai válaszadók harmada tervezi bővíteni munkahelyeinek számát a következő évben.

Rodin munkaügyi rendezvények

2013.06.04. –Munkaerő-kölcsönzés vagy diákfoglalkoztatás?

2013.06.12. –A munkabér és a kártérítési felelősség

2013.06.27. –A munkaviszony megszüntetése

 

A magyarországi megkérdezetteknek csupán 8 százaléka gondolkozik leépítésben, szemben a regionális 22 százalékkal.

A válaszadók túlnyomó többsége szerint az eurózóna stagnálása jelenti Magyarországon a legnagyobb gazdasági kockázatot. A magyar cégek 48 százaléka a költségcsökkentésre és a hatékony működés kialakítására összpontosít, ezt követi a növekedés (28 százalék) és a stabilitás megteremtése (24 százalék).

A középtávú elgondolásokban a vállalatok 64 százaléka koncentrálna az új földrajzi piacok feltérképezésére, 52 százalékuknál az innováció és a kutatás-fejlesztés is fontos. A növekedést a magyar cégek 67 százaléka organikus úton képzeli el. Ennek hajtóereje a meglévő termékekre és piacra való fókuszálás, a növekvő kutatás-fejlesztési tevékenység, új termék bevezetés, új értékesítési csatornák kialakítása, valamint a technológia fejlesztése.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. június 14.

Még mindig sokan mondanak le a nyaralásról

Nagyon vegyes a kép az utazási tervek terén. Összességében javult a középkorúak utazási helyzete, és akik terveznek nyaralást, azok többet szánnak erre a K&H biztos jövő index szerint, de a koronavírus járvány utáni időszakhoz képest még mindig visszafogottnak mondható az utazási kedv. Ráadásul még mindig sokan vannak, akik a pénzhiány miatt nem tudnak hosszabb vakációt beiktatni: a válaszadók 71 százalékánál ez az indok. Ez az arány nem sokkal alacsonyabb a tavalyi 77 százaléknál, viszont még mindig jóval meghaladja a tavalyelőtti 58 százalékos arányt.

2024. június 14.

Májusban minden termékcsoportban nőtt az építőanyag-értékesítés volumene

Az építőanyag-piacon minden termékcsoportban nőtt az értékesítés volumene májusban, az árak azonban csökkentek, ami kedvező jel az otthonfelújítási program júniusi indulása előtt és a lakásépítési szegmens lassú, de biztos felpörgésére utal – erről Juhász Attila, az Újház Zrt. és az ÉVOSZ Építőanyag-kereskedelmi elnöke tájékoztatott pénteken.