Nincs nyoma a kilábalásnak a rendezvénypiacon
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Túljutott 2010-es mélypontján a rendezvénypiac, de tavaly nem történt meg a remélt kilábalás, és továbbra is csak lassú fejlődésre lehet számítani – közölte a Promo Data Piackutató Kft.
A piackutató cég tízedik alkalommal készítette el felmérését, amelynek során 3200 nagyvállalat munkatársával készítettek interjút. A felmérés szerint a 2009-es 30 százalékos és 2010-es további 20 százalékos visszaesés után csak lassan indul be a rendezvénypiac. 2008-ban a nagyvállalatok fele még azt jelezte, hogy egymillió forintnál többet költ rendezvényekre, tavaly és idén is már ennek csak egyharmadát tervezték.
A válság előtti években a megkérdezett nagyvállalatok 45 százaléka jelezte valamilyen rendezvény megtartását, az elmúlt években ez 30 százalékra csökkent, és a felmérés szerint a helyzet az idén sem lesz jobb. A hotelek, panziók továbbra is számíthatnak a csapatépítő tréningekre, szemináriumokra, konferenciákra, céges kirándulásokra, és a kényszerű takarékoskodás lehetőséget teremt a kisebb, akár 3 csillagos szállodák számára is – hívja fel a figyelmet a piackutató.