3,3 százalékkal nőtt az építőipar


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az építőipar termelése 3,3 százalékkal nőtt januárban az egy évvel korábbihoz képest, a decemberinél 6,3 százalékkal volt kisebb a szezonálisan és munkanaphatással kiigazított adatok szerint – jelentette szerdán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Decemberben 29,0 százalékkal nőtt az építőipar teljesítménye az egy évvel korábbihoz mérve, tavaly pedig 13,3 százalékos növekedést mutatott az előző évihez viszonyítva. A januári növekedési ütem tavaly április óta a legszerényebb, amikor viszont 5,2 százalékkal visszaesett a termelés éves összevetésben.

Idén januárban a két építményfőcsoport közül az épületek építése 0,4 százalékkal csökkent, az egyéb építményeké 12,9 százalékkal emelkedett. Az építőipari ágazatok közül az épületek építésében 0,7 százalékkal kisebb, az egyéb építmények építésében 10,4 százalékkal nagyobb lett a termelés. A speciális szaképítés 3,7 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit.

A januárban megkötött új szerződések volumene 11,7 százalékkal növekedett, ezen belül a magasépítési munkákra kötött szerződéseké 49,7 százalékkal emelkedett, a mélyépítésre vonatkozóké 39,8 százalékkal kisebb volt a tavaly januárinál. Az építőipari vállalkozások január végi szerződésállományának volumene 6,3 százalékkal magasabb volt az egy évvel korábbinál. Az épületek építésére vonatkozó szerződéseké 5,1 százalékkal csökkent, az egyéb építményeké 15,3 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz viszonyítva.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 18.

Eljárást indított a GVH az ALDI Magyarországgal szemben

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított az ALDI Magyarország Bt.-vel szemben a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt, a vállalkozás nem kellő gondossággal kialakított kommunikációjára hivatkozva – közölte a hatóság. Az ALDI jelezte, együttműködik a GVH-val, de leszögezte azt is, az üzletekben és az egyéb felületeken megjelenő állításai valósak, érthetőek, követhetőek, és a termékek jellege, illetve a csomagolás alapján is egyértelműek.

2024. július 18.

NGM: a SZÉP-kártya továbbra is a belföldi turizmus motorja

Tovább erősödik a SZÉP-kártya népszerűsége, ezt mutatja, hogy 2024 első félévében több mint 230 milliárd forintra nőtt a feltöltések összértéke, amely így 12 százalékkal múlta felül az előző év azonos időszakának eredményét – hívta fel a figyelmet csütörtöki közleményében a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).