A cégek alig 40 százaléka tárolja biztonságosan adatait


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az európai, közép-keleti és afrikai (EMEA) vállalatok átlagosan kevesebb mint 40 százaléka kezeli jól és tárolja biztonságosan adatait, illetve hasznosítja jól a bennük lévő információkat az Oracle informatikai cég felmérése szerint.

Az Oracle 24 országban több mint 5500 szenior döntéshozót kérdezett meg, közülük 2872-at a régióból.

A válaszokból kiderült, hogy a cégek 42 százalékának nincs megfelelő adatkezelési stratégiája, és tízből csak négy vállalat közölte magabiztosan, hogy képes jól kezelni, biztonságosan tárolni és felelősen felhasználni az adatait.

A válaszadók 35 százaléka állította, hogy az adatok feldolgozásából értékes információkat tud kinyerni, azonban a kulcsfontosságú részlegek továbbra sem vállalnak felelősséget az adatkezelésért. Ráadásul a cégek az adatbiztonsági szabályozásokat gyakran nem értik, vagy nem tartják be.

Sokszor nem világos az sem a cégeken belül, hogy kik felelősek elsősorban az adatok biztonságáért. A pénzügyi és IT döntéshozók közel fele például úgy gondolja, hogy ők a felelősek az adatok biztonságos kezeléséért, míg azok, akik jellemzően használják az adatokat – marketing és HR osztályok – csupán harmadrészt vállaltak felelősséget.

Az EMEA-beli vezetők 53 százaléka szerint a vállalat jó hírneve szempontjából kifejezetten fontos a biztonságos adatkezelés, ezzel szemben a felmérés eredményei azt mutatják, hogy nagyon sok belső céges szokás nem támogatja a bizalom kialakulását. A válaszadók negyede szerint az adatbiztonsággal kapcsolatos aggodalmak legfőbb oka, hogy kevés figyelem irányul a bizalmas adatokra a vállalaton belül. Ezt követte az adatokhoz való hozzáférések nem megfelelő szabályozása (24 százalék), a mobileszközökön és közösségi platformokon való adatkezelés (23 százalék) és a nem megbízható eszközök és kapcsolatok használata (23 százalék).

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 26.

K&H: reálértéken nőhet a cégek árbevétele a következő egy évben

A következő egy évben reálértéken nőhet a cégek árbevétele, átlagosan 7,7 százalékos árbevétel-növekedést és 3,9 százalékos profitbővülést várnak a magyarországi mikro-, kis- és középvállalkozások a K&H kkv bizalmi index 2024 első negyedéves felmérése alapján – közölte a bank.