A McDonald’s eladta magyarországi éttermeit


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Üzletrész-adásvételi szerződést írt alá Scheer Sándor vállalkozóval a McDonald’s Corporation, a megállapodás értelmében a McDonald’s a magyarországi vállalatban meglévő tulajdoni érdekeltségét teljes körűen Scheer Sándorra ruházza át, aki Developmental Licensee (franchise) partnerként fejleszti és üzemelteti a piacon működő McDonald’s éttermeket – közölte a társaság pénteken.

A magyarországi üzlet további működtetéséhez és növekedéséhez szükséges tőkét Scheer Sándor fogja biztosítani. Scheer Sándor a Market Építő Zrt. alapítója, részvényese és vezérigazgatója, emellett a Unione Group ingatlanfejlesztő cég, valamint a Hotel Clark tulajdonosa.

A tranzakció várhatóan 2019 első negyedévében zárul majd le, pénzügyi feltételei nem publikusak.

A közlemény szerint a megállapodás újabb mérföldkő a McDonald’s Corporation törekvésében, hogy helyi üzleti partnerekkel együttműködve felgyorsítsa a piaci növekedést, egymástól eltérő környezetekben segítse a globális fejlesztések adaptálását, ösztönözze az innovációt, valamint még közelebb hozza a márkát az általa kiszolgált helyi fogyasztókhoz és közösségekhez.

A közleményben Ian Borden, a McDonald’s International Developmental Licensee Markets szegmensének elnöke elmondta: Scheer Sándor ingatlanfejlesztésben, építő- és vendéglátóiparban nyújtott kiemelkedő teljesítménye ügyfél- és emberközpontú gondolkodással párosul, ezért biztosak abban, hogy a Magyarországon meglévő növekedési lehetőségeket felgyorsítja majd.

Az üzletvitel napi szintű irányítását a továbbiakban is Horváth Ágnes, a McDonald’s Magyarország ügyvezető igazgatója végzi. Az ügyvezető igazgató szerint a DL-struktúrára való áttérés a legjobb pillanatban történik ahhoz, hogy segítségével felgyorsítsák a fejlesztéseket és innovációt, tovább modernizálják a márkát és a McDonald’s magyarországi növekedésének újabb fázisába lépjenek.

A közlemény szerint a bejelentést szigorú értékelési és kiválasztási folyamat előzte meg. Felidézték azt is: 2015 májusában a McDonald’s hosszú távú céljaként tűzte ki, hogy globálisan 95 százalékos franchise-arányt valósít meg rendszerében, azóta több mint 4000 éttermet adtak franchise-üzemeltetésbe világszerte.

A McDonald’s magyarországi hálózata 89 étteremből áll, amelyek több mint 50 százalékát jelenleg helyi vállalkozások franchise-átvevőként üzemeltetik.

A McDonald’s a világ vezető étteremhálózata, amely 120 országban több mint 37 ezer egységgel van jelen. Jelenleg a McDonald’s éttermek több mint 90 százalékát független helyi vállalkozók franchise-átvevőként üzemeltetik világszerte. A McDonald’s több mint 30 éve, a világ számos pontján több mint 80 országban alkalmazza sikeresen a DL tulajdonosi struktúrát, amelyben jelenleg körülbelül 6900 éttermet üzemeltet.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. október 4.

Óriásit esett az elektromos autók átlagára

A magyar piac egészét hirdetésszámban és megtekintésben lefedő Használtautó.hu adatai szerint 1 év alatt jelentősen csökkent a használt elektromos autók átlagára, ennek köszönhetően pedig az sem meglepő, hogy több mint másfélszeresére nőtt a legnépszerűbb modellekkel kapcsolatos érdeklődések száma is.

2024. október 4.

A ChatGPT kinyírja a keresőoptimalizálást?

A mesterséges intelligencia és a nyelvi modellek, mint például a ChatGPT, az elmúlt években robbanásszerűen terjedtek el, és mind a felhasználók, mind a vállalkozások számára új kihívásokat jelentenek. A ChatGPT jelenlegi, körülbelül 200 milliós felhasználói bázisa ugyan elenyésző a Google vagy a Google által bevezetett Gemini 4,3 milliárd felhasználójához képest – ami a Föld lakosságának közel fele –, azonban ez a szám rövid idő alatt nőtt ekkorára, ami komoly kérdéseket vet fel a vállalatok számára.

2024. október 4.

Külföldi fizikai munkára is kiterjeszthető az utasbiztosítás

A Covid-időszakot követően évről évre dinamikusan nő az utasbiztosítások száma, ami az utazások számának növekedésén túl az utazók egyre növekvő tudatosságának is az eredménye. Azt azonban továbbra is csupán kevesen tudják, hogy a pihenési célú, rövidebb utazásokon kívül kedvező biztosítási lehetőségek állnak a munkavállalási vagy tanulmányi célból, hosszabb időre külföldön tartózkodók számára is – hívja fel a figyelmet az Insura.hu biztosításközvetítő társaság.