A nehéz időkben új megoldások kellenek


Az elmúlt 3 év gazdasági eseményei nem kímélték a vállalkozói szektort. A kereskedelem és az ipar különösen nehéz helyzetben van, ami számos boltbezárást és az ipari termelés volumenének csökkenését eredményezte. Ez a kihívásokkal teli időszak új, költséghatékony megoldásokat kíván: a K&H ezért egy olyan online közösségi platformmal segíti a vállalkozásokat, ahol a naprakész piaci információk mellett akár az üzlethelyiségüket is megoszthatják egymással. Az innovációval csökkenthetőek a rezsiköltségek, illetve az így kibővült termék és szolgáltatás palettával könnyebb az új vásárlók szerzése is.

Nehéz 3 éven vannak túl a hazai vállalkozások, a KSH adatai szerint a kereskedelem és az ipar szenved leginkább a jelenlegi gazdasági helyzetben. A kiskereskedelmi forgalom egy éve csökken, aminek következtében tavaly összesen 4500 kisbolt szűnt meg. Az ipari termelés volumene szeptember óta van csökkenő pályán, és egyelőre nem látni, mikor lehet újra emelkedő a trend. A gazdaság egészét nézve pedig a bruttó hazai termék harmadik negyedéve csökken, és az Európai Bizottság előrejelzése szerint idén mindössze 0,6 százalékos növekedés várható. „Habár a koronavírus-járvány okozta sokk már lecsengett, nem lélegezhettek fel a vállalkozások. Az orosz-ukrán konfliktus, majd az energiaárak és az infláció extrém növekedése már önmagában is komoly nehézséget jelent, ráadásul ezekre egyszerre és gyorsan kell reagálniuk a cégeknek, hogy tovább működhessenek” – hívta fel a figyelmet Rammacher Zoltán, a K&H kkv marketing és értékesítés támogatás vezetője.

A cégek nyitottak az új megoldásokra

A K&H kkv bizalmi index legutóbbi eredményei alapján a cégek több mint harmadának okoz nehézséget az infláció (36%) és az energiaköltségek emelkedése (35%). Mivel az előrejelzések szerint a kétszámjegyű infláció idén még velünk marad, ehhez a vállalkozásoknak is alkalmazkodniuk kell. „A nehezebb időszakok a kihívások mellett lehetőséget is jelentenek, gondoljunk csak a pandémia alatt elterjedt home office-ra vagy a digitális megoldások térhódítására. Ezek az új megoldások nagymértékben segíthetik a vállalkozásokat a hatékonyabb működésben és a fejlődésben egyaránt. Ezért is újítottuk meg a K&H: üzletet ide! program térképes alkalmazását, amelyen keresztül a lakosság és a vállalkozások is naprakész információt kaphatnak a megszűnt, ideiglenesen bezárt vagy az adott környékről hiányzó boltokról” – mondta el a szakértő.

A K&H: üzletet ide! oldal térképe közösségi platformként is segíti a cégeket. Itt ugyanis bejelölhetik, ha megosztanák üzlethelyiségüket más vállalkozásokkal, így csökkentve a rezsiköltségeket és bővítve termék- és szolgáltatás kínálatukat. A K&H kkv-k körében végzett kutatása alapján a vállalkozások jelentős része nyitott erre a lehetőségre: minden ötödik cég (20%) költségcsökkentés céljából, minden negyedik vállalkozás (26%) pedig abban az esetben megosztaná üzlethelyiségét vagy irodáját, ha kiegészíti és támogatja egymást a két cég tevékenysége. Az ágazatok közül jól látszik, hogy az ipari cégeknél van erre a legnagyobb hajlandóság, míg méret szerint egyformán nyitottak a cégek egy ilyen megoldásra.

Forrás: K&H sajtóanyaga


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OC: Emelkednek az árak a fővárosi ingatlanpiacon

Némi lassulás és kismértékű csökkenés után újfent emelkedő árspirál jellemezi a fővárosi ingatlanpiacot, a legmarkánsabban a családi házak négyzetméterára nőtt, ismertette az Otthon Centrum elemzési vezetője az első negyedéves adatokat.

2024. május 7.

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.