A nem megfelelő karácsonyi ajándékok cseréjének lehetősége


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A legtöbb webáruháznál egyszerű és ingyenes a termékvisszaküldés, de számos üzlet is lehetőséget biztosít a vásárlóknak arra, hogy akkor is visszavigyék karácsonyi ajándékot, ha nem hibás – hívta fel a figyelmet az Ecommerce Hungary Egyesület szerdai közleményében.

A magyarországi elektronikus kereskedelem fejlődését segítő szervezet kiemelte: online vásárlás esetén a vevőt 14 napon belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg, amely nem köthető feltételekhez, például az eredeti csomagolás meglétéhez. A kereskedőnek a vételárat és a szállítási díjat is meg kell térítenie a termék visszajuttatását követő 14 napon belül.

A visszaküldés oka bármi lehet, ugyanakkor ez a lehetőség egyes termékekre nem vonatkozik, például a gyorsan romló élelmiszerekre, a kibontott csomagolású elektronikai eszközökre vagy a letöltött programokra – jelezte az egyesület.

A vásárlás előtti tájékozódás fontossága mellett a megrendelés után is lényeges az informálódás, sok e-kereskedő ugyanis a törvényi előírásnál kedvezőbb lehetőségeket biztosít – hangsúlyozta az Ecommerce Hungary.

Az üzletben vásárolt termékeknél kizárólag az áru hibája esetén kötelező a csere vagy az ár visszatérítése, de sok üzletben van lehetőség arra, hogy a vevők bizonyos időn belül, a bizonylatot felmutatva visszavigyék a nem megfelelő karácsonyi ajándékot – tették hozzá.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. november 21.

Megszületett a bérmegállapodás, jövőre 9 százalékkal nő a minimálbér

Megszületett a hároméves bérmegállapodás: jövőre kilenc, két év múlva tizenhárom, három év múlva pedig tizennégy százalékkal nő a minimálbér – jelentette be a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára csütörtökön Miskolcon.

2024. november 21.

Deloitte: A Z generáció a biztosítási piacon is mást akar

A Z generáció új kihívások elé állítja az európai biztosítási piacot. Ők a digitális technológiák fejlődése, a gazdasági bizonytalanságok és a környezeti válságok hatására másfajta hozzáállással viszonyulnak a pénzügyi és biztosítási termékekhez. Amellett, hogy elsősorban a személyre szabott és kisebb biztosítási termékeket keresik, a családi és baráti kapcsolatokon alapuló bizalom is meghatározó szerepet kap döntéseikben – derül ki a Deloitte friss, kilenc európai országra kiterjedő kutatásából. A magyar fiatalok, külhoni társaikhoz hasonlóan a megszokott biztosítási termékek helyett inkább digitális megoldásokat és környezettudatos szolgáltatókat keresnek, miközben elvárják a rugalmas és átlátható szolgáltatásokat és termékeket. A biztosítók számára óriási a feladat, hogy alkalmazkodjanak a változó igényekhez és hosszú távú kapcsolatokat építsenek a jövő generációjával.

2024. november 20.

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.