A nyolcadik legnagyobb bankká nőtte ki magát a Gránit Bank


A Gránit Bank 19 milliárd forintos adózott eredménnyel, konszolidált szinten 21,6 milliárd forintos nyereséggel zárta a tavalyi évet, a mérlegfőösszeg alapján pedig mára Magyarország nyolcadik legnagyobb univerzális bankjává vált – tájékoztatott a pénzintézet

A pénzintézet minden szegmensben a bankszektor átlagát meghaladó növekedést ért el 2023-ban: a lakossági hitelek 22 százalékkal, a 2,3 százalékos piaci átlag mintegy tízszeresével nőttek, a lakossági betétek 9,1 százalékkal emelkedtek a piacon mért 6,2 százalékos csökkenéshez képest. A vállalati hitelezés, a növekedési kötvényprogramot beleszámítva, 6,7 százalékkal nőtt, meghaladva a piac 5 százalékos bővülését – ismertették a közleményben.

Az MNB nyilvántartása szerint tavaly közel minden ötödik (18 százalék) új lakossági számlát a Gránit Banknál nyitották. A bank az év végén csaknem 190 ezer ügyfélszámlát vezetett.

A tavalyi nyereség eredménytartalékba helyezésével a pénzintézet saját tőkéje konszolidált szinten megközelítette a 80 milliárd forintot. A mérlegfőösszeg 25 százalékkal 1200 milliárd forintra nőtt 2023 végére, ezzel a Gránit Bank a jegybank definíciója szerint már nagybanknak számít – emelték ki.

Az idei év első négy hónapjában a teljes eszközérték tovább növekedett és elérte a 1400 milliárd forintot, míg az ügyfélszám ugyanebben az időszakban 30 ezerrel bővült. Az adózás előtti eredmény pedig meghaladta a 6,5 milliárd forintot.

A tervezettet is meghaladó 2023-as eredmény a bank növekvő üzleti aktivitásának és a rendkívül alacsony költségszintnek köszönhető: a költség/mérlegfőösszeg mutató 1,1 százalékos mértéke fele a bankszektor 2,2 százalékos átlagának, a 34,5 százalékos költség/bevétel mutató is közel 10 százalékponttal jobb a szektorszintű értéknél.

A hatékony működés kiváló portfólió minőséggel társult: a nem teljesítő hitelek aránya 0,02 százalék volt, szemben a bankszektor 2,9 százalékos átlagával – közölték.

A Gránit Bank a fenntartható és profitábilis növekedésre fókuszál a részvényesi érték folyamatos növelésével, megőrizve a bank innovációs versenyelőnyét – idézte a közlemény Hegedüs Éva elnök-vezérigazgatót.

A befektetési üzletágban a kezelt vagyon nagysága csoportszinten meghaladta a 2500 milliárd forintot. A közleményben ismertetik az is, hogy tavaly lezárult a Diófa Alapkezelő megvásárlása, amely Gránit Alapkezelő néven működik tovább, idén pedig a jegybank jóváhagyása után zárulhat a De Lage Landen International B.V. magyarországi lízingcégeinek korábban bejelentett akvizíciója.

A Gránit Bank az elmúlt évben vezette az öt másodpercen belül megvalósított fizetési kérelmen alapuló, illetve a piaci középárfolyamon történő devizaváltást, az azonnali devizaszámla-nyitással, devizakártya igényléssel egybekötve, illetve az öt percen belül megvalósuló szelfis számlanyitást.

Idén a befektetési szolgáltatásoknál a tervek szerint egy piacvezető újdonsággal készülnek, a lakossági kártyapaletta pedig hitelkártyával bővül.

2023-ban számos rangos elismerésben részesült a 2010-ben alapított pénzintézet. A Mastercard Év Bankja versenyen elnyerték a fődíjat, a Global Banking and Finance Review brit pénzügyi szaklap szerint pedig a leggyorsabban növekvő digitális pénzintézet volt Magyarországon a Gránit Bank.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. november 21.

Deloitte: A Z generáció a biztosítási piacon is mást akar

A Z generáció új kihívások elé állítja az európai biztosítási piacot. Ők a digitális technológiák fejlődése, a gazdasági bizonytalanságok és a környezeti válságok hatására másfajta hozzáállással viszonyulnak a pénzügyi és biztosítási termékekhez. Amellett, hogy elsősorban a személyre szabott és kisebb biztosítási termékeket keresik, a családi és baráti kapcsolatokon alapuló bizalom is meghatározó szerepet kap döntéseikben – derül ki a Deloitte friss, kilenc európai országra kiterjedő kutatásából. A magyar fiatalok, külhoni társaikhoz hasonlóan a megszokott biztosítási termékek helyett inkább digitális megoldásokat és környezettudatos szolgáltatókat keresnek, miközben elvárják a rugalmas és átlátható szolgáltatásokat és termékeket. A biztosítók számára óriási a feladat, hogy alkalmazkodjanak a változó igényekhez és hosszú távú kapcsolatokat építsenek a jövő generációjával.

2024. november 20.

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.