Önkéntes elbocsátási programba kezdett az iváncsai akkugyárat tulajdonló cég Dél-Koreában
Olyan veszteségei voltak az SK Onnak, hogy inkább fizet a dolgozóinak, csak menjenek el.
Kapcsolódó termékek: Cégjogi kiadványok, Vállalati Jogtár demo
A hazai cégek optimisták a klímavállalásokat illetően, de a szervezeten belüli széthúzás komoly akadályt jelenthet azok teljesítésében — derül ki az EY több mint 500, köztük magyar fenntarthatósági vezetők (CSO-k) részvételével készült nemzetközi kutatásából.
A Magyarországon megkérdezett vállalatok döntő többsége (70%) biztos benne, hogy eléri a kitűzött klímavédelmi céljait és valódi változást ér el a fenntarthatóság területén. Ezt erősíti, hogy a válaszadók közel fele többet is költ az erre irányuló kezdeményezésekre az előző évhez képest, meghaladva a globális átlagot. Tízből hét vállalat azonban csak 2040 és 2050 között tervezi a klímavédelmi célkitűzések maradéktalan teljesítését.
Megéri kommunikálni, szervezeten belül és kívül
A karbonkibocsátás csökkentéséről a hazai vezetők jelentős hányada (82%) nyilvánosan kommunikál, ezzel arányaiban a nemzetközi trendek előtt járnak. Ráadásul, a válaszadók több mint felénél a klímavédelmi erőfeszítések nemcsak a vártnál nagyobb fogyasztói és társadalmi megbecsülést hoztak, hanem jobb pénzügyi eredményeket is.
Mégis, házon belül van mit javítani. A fenntarthatósági fejlesztéseket leginkább a belső együttműködés hiánya akadályozza, különösen a technológiai vezetőkkel. A globális átlaghoz (36%) képest ez a kooperációs probléma idehaza jóval gyakoribb (58%). Emellett, a válaszadók 40%-a a szervezet lomhaságára fogja a klímacélok elérésének hiányát.
„A kutatás rámutat arra, hogy számos hazai vállalatnak sürgősen meg kell erősítenie a funkciók közötti együttműködést, hogy sikeresen teljesíthesse fenntarthatósági vállalásait” — emelte ki Lukács Ákos, az EY Klímaváltozási és Fenntarthatósági Partnere. „A zöld átmenet ma már kulcskérdés, hiszen a társadalom mellett a pénzügyi szektor és a befektetők is elvárják a cégektől. A lemaradók pedig komoly versenyhátrányba kerülhetnek” — tette hozzá a szakértő.
Forrás: EY második Fenntartható Érték Tanulmánya, 2024 Sustainable Value Study
Olyan veszteségei voltak az SK Onnak, hogy inkább fizet a dolgozóinak, csak menjenek el.
Szeptember 27-én, az ENSZ Turisztikai Világszervezete által létrehozott Turizmus Világnapján a turisták és a turisztikai szolgáltatók, valamint a szektorban dolgozók együtt ünnepelnek, és felhívják a figyelmet a turizmus társadalmi, kulturális és gazdasági hasznosságára. A fővárosi kamara idegenvezetőivel számos várostörténeti és a város működését bemutató túrával várja az érdeklődőket.
A Thyssenkrupp a német ipar meghatározó szereplője, a cég magyarországi leányvállalatát 1999-ben alapították. A Redditen több hozzászóló is arról írt, hogy korábban a Thyssenkrupp budapesti irodájában dolgozott, közülük volt, aki inkompetens és toxikus vezetőkről számolt be, más szexizmusról vagy zaklatásról.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!