A terméktanács üdvözli a befizetési kötelezettség meghosszabbítását a tejmarketingalapba


A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács üdvözli, hogy az Agrárminisztérium (AM) újabb három évre kiterjesztette a tejpiaci szereplőkre Közösségi Marketing Alapjának fenntartási kötelezettségét – közöltea szakmai szervezet.

Az AM  közölte, hogy megjelent a marketingalapba való befizetés összegét szabályozó rendelet. Ennek értelmében a tejfeldolgozók, valamint a nagykereskedelemmel vagy kiskereskedelemmel foglalkozó tejágazati szereplők tej- és tejtermék-forgalmazásából származó, tárgyévet megelőző naptári évben keletkezett nettó árbevételük fél ezrelékét fizetik be az alapba. A terméktanács közleményében felhívja a figyelmet arra: a marketing-hozzájárulás megfizetése helyett a szakmaközi szervezet védjegycsaládjának jogszerű használata (és a védjegyhasználati díj megfizetése) is választható.

Hangsúlyozzák, hogy a befizetési kötelezettség a szakmaközi szervezet tagjaira és az ágazat más szereplőire egyaránt vonatkozik. Ugyanakkor a befizetésből működő marketingalap egységesen, nem márkaspecifikusan finanszíroz közösségi marketingakciókat valamennyi tejre és tejtermékre kiterjedően. A Közösségi Marketing Alapba történő befizetéssel kapcsolatos bővebb információ és a további tudnivalók megtalálhatók a www.tejtermek.hu és a www.tejsziv.hu oldalon – áll a közleményben.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2019. március 26.

Fordulat a tejháborúban: a Penny szerint nincs elég magyar tej

A Penny Market szerint nem volt elég  magyar tej a beszállítóknál, ezért kellett más forrásból fedezni a vásárlói igényeket; a szlovák UHT tej alacsony, 135 forintos ára pedig közleményük szerint a cég üzleti és gazdasági tevékenységéből származó árelőnynek köszönhető, amelyet átengedtek a vásárlóknak.