Alig nőtt az új cégek száma


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Minimálisan, 147-tel emelkedett az újonnan alapított cégek száma Magyarországon az első fél évben az előző év azonos időszakához képest – közölte a Bisnode Magyarország Kft. hétfőn.


Hozzátették, hogy a tavalyi év első felében 6 százalékkal nőtt az új cégek száma a bázisidőszakhoz mérten, ugyanakkor a 2016 előtti években folyamatos csökkenés volt tapasztalható a cégalapítások számában, így az idei szerény gyarapodás is pozitívan értelmezhető. 

A cégmegszűnések száma ugyanakkor még mindig jóval magasabb, mint az induló vállalkozásoké, ám ez a válság utáni piactisztító mechanizmus következménye – jegyezték meg a közleményben.

Az elemzés szerint a működő cégek száma fokozatosan lassuló ütemben csökken ugyan, de a vizsgált időszakban még mindig több mint 516 ezer működő vállalkozást tartottak nyilván az országban. A 2008-as gazdasági válságot követő tisztulási folyamat már a vége felé közeledik, és idővel eltűnnek a válság generálta „látszatvállalkozások” – írták. Ezt támasztja alá, hogy a felszámolások száma csaknem 30 százalékkal csökkent, és több mint kétezerrel kevesebb volt a kényszertörlések száma az egy évvel korábbi adatokhoz képest. 

 

A korábbi évekhez hasonlóan az idei első félév végén is a legtöbb társaság a szakmai, tudományos és műszaki, a kiskereskedelmi, illetve az építőipari szektorban működött, 17, 11 és 9 százalékos jelenléttel. 

Darabszámukat tekintve a legtöbb cégmegszűnés a nagykereskedelmet, a szakmai, tudományos műszaki tevékenységet, a kiskereskedelmet, valamint az építőipart sújtotta, ezekben az ágazatokban kétezer felett volt a megszűnt cégek száma az első fél évben.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. november 7.

Tizenhat százalékkal nőtt az utazók száma az őszi szünetben

Kiemelkedő utazási kedvet hozott hazánkban az október 26. és november 3. közötti időszak: a vendégek száma a félmilliót is meghaladta, 16 százalékkal túlszárnyalva a tavalyi iskolai szünetben mért értéket is – közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) csütörtökön.

2024. november 7.

Ügynökségi óradíjfelmérést készített a PR-szövetség

Első alkalommal mérte fel a hazai PR-ügynökségek nettó listaóradíjait a Magyar Public Relations Szövetség. Az anonim, reprezentatívnak tekinthető adatsor 25 magyarországi ügynökség óradíjait összesíti, segítheti a tendereztetés, illetve az éves büdzsétárgyalások során a kiírók és a pályázók elképzeléseinek közelítését, ezáltal hosszabb távon az ügynökségi szektor fenntarthatóságát.