Ásványolaj szövetség: 15,7 százalékkal csökkent az üzemanyagfogyasztás tavaly


Tavaly 11,1 százalékkal kevesebb motorbenzin és 18,4 százalékkal kevesebb gázolaj fogyott Magyarországon, mint 2022-ben, az üzemanyagfogyasztás átlagosan 15,7 százalékkal csökkent – tette közzé honlapján a Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ) hétfőn.

A teljes fogyasztás 3916 millió liter volt tavaly; 1537 millió liter motorbenzint és 2379 millió liter dízel üzemanyagot tankoltak a járművekbe a MÁSZ-tagvállalatok összesített adatai alapján.

Az üzemanyagokon belül a prémium motorbenzinből 245,5 millió liter fogyott 2023-ban, 35,2 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A 95-ös motorbenzinből 1291,5 millió litert tankoltak az autósok, 16,5 százalékkal kevesebbet, mint 2022-ben.

A prémium dízel fogyasztása 175,2 millió liter volt tavaly, ami 1,8 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. A nem prémium gázolaj eladása 2203,8 millió liter volt, ez 19,6 százalékos visszaesés a 2022-es adatokhoz képest.

Az ásványolaj szövetség tájékoztatása szerint benzinből a teljes hazai értékesített mennyiség átlagosan mintegy 75 százalékát adják el a tagvállalatai, a gázolajnál a MÁSZ-tagvállalatok kiskereskedelmi forgalma a teljes hazai értékesítés mintegy 60 százaléka. A MÁSZ-tagvállalatok 2023 végén 1051 töltőállomást üzemeltettek.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OC: Emelkednek az árak a fővárosi ingatlanpiacon

Némi lassulás és kismértékű csökkenés után újfent emelkedő árspirál jellemezi a fővárosi ingatlanpiacot, a legmarkánsabban a családi házak négyzetméterára nőtt, ismertette az Otthon Centrum elemzési vezetője az első negyedéves adatokat.

2024. május 7.

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.