Az Árfigyelő a boltok 80 százalékában alkalmazott árak alapján határozza meg a legalacsonyabb árat


Az online Árfigyelő rendszer mostantól az adott üzletlánc boltjainak 80 százalékában alkalmazott árakat veszi figyelembe a legalacsonyabb ár meghatározásához – közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerdán.

A közlemény szerint az Árfigyelő rendszerbe adatokat szolgáltató kiskereskedők egy része nem egységes, hanem boltonként eltérő árazást alkalmaz. Volt olyan boltlánc, amelyik csak egy-két üzletében csökkentette egyes élelmiszereknek az árát azért, hogy az online rendszerben a legolcsóbb legyen. Az Árfigyelőt létrehozó munkacsoport erre a kiskapura keresett megoldást, hogy ez a gyakorlat ne tévessze meg a fogyasztókat.

Ezáltal a nem egységesen árazó kiskereskedőknél, az egyes termékkártyákon továbbra is megtalálható lesz a „-tól -ig” jelölés, ugyanakkor mostantól a termékkártyákon a legalacsonyabb ár megjelenítésénél az adott üzletlánc boltjainak 80 százalékában alkalmazott árakat veszi figyelembe a rendszer a legalacsonyabb ár meghatározásához. Ezzel ki tudják zárni, hogy egyes kiskerekedők csak egy-két boltjukban csökkentve egy termék árát megtévesztő módon a legalacsonyabb árat kínáló boltláncként jelenjenek meg az adott termékkategóriában.

További újítás, hogy mostantól az egyes termékkártyákon az is olvasható, hogy az adott termék az azt forgalmazó kiskereskedő pontosan hány boltjában érhető el az adott napon, az akciós termékeket pedig a vásárlókat tájékoztató „%” jel mutatja meg a termékkártyákon.

A GVH és az Árfigyelőt létrehozó munkacsoport folyamatosan dolgozik a további funkcionális fejlesztéseken, hamarosan élesedik a térképes boltszűrő, amivel lehetőség lesz csak a környékbeli boltok termékeire szűrni, illetve a tervek között szerepel az Árfigyelő hivatalos mobilapplikációjának kifejlesztése is. Ősszel pedig a termékkategóriák bővítése is várható.

Cél, hogy az online Árfigyelő használatával a vásárlók pénzt és időt spórolhassanak meg, illetve a rendszer a lehető legnagyobb mértékben járuljon hozzá az árak csökkentéséhez, ezáltal az élelmiszerinfláció letöréséhez – olvasható a GVH közleményében.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2023. december 7.

A kiber- és digitális technológiai kockázatok az üzleti vezetők rémálma

Az üzleti vezetők 37%-a szerint vállalatuk jelentősen kitett a kiberkockázatoknak – ez alig marad el az inflációs kockázatok mögött (39%) – míg a kockázatkezelési vezetők a kiberfenyegetéseket még az inflációnál is magasabbra rangsorolják. Ennek ellenére a megkérdezettek mindössze 10%-a használ fejlett prediktív elemzéseket a kockázatkezelési folyamatok innovációjára – derül ki a PwC 2023-as Global Risk Survey felméréséből, melyben több mint 3 900 üzleti vezető vett részt a kockázatkezelés, a megfelelőség és a belső audit területéről.

2023. december 7.

Átrendeződés az ingatlanpiacon: felértékelődtek a korszerű irodák

Megtörtént a fordulat, a Magyar Nemzeti Bank legfrissebb Kereskedelmiingatlan-piaci jelentése szerint a bérlők egyre inkább az alacsony üzemeltetési költségű, korszerű irodákat keresik, és ezt szem előtt tartva akár magasabb bérleti díjat is hajlandóak fizetni. A kereslet átrendeződése azoknak a property- és facility management cégeknek is kedvez, amelyek korszerű megoldásokkal, erős szakértői csapattal képesek magas színvonalú szolgáltatásokat biztosítani ügyfeleiknek. A siker egyik kulcsa a hatékony energiagazdálkodás.

2023. december 7.

Nem álmodnak elég nagyot a magyar vállalkozók

A hazai kkv-tulajdonosok mindössze 3 százaléka szeretne nemzetközi céget építeni, de a nagyvállalattá növekedés is csupán 5 százalékuk céljai között szerepel. A magyar vállalkozók több mint kétharmada nem tűz ki ambiciózus üzleti célokat maga elé. Mindez aggodalomra adhat okot, mert nagy ambíciók nélkül kevesebb lesz a hazai nagyvállalkozás, és ha kevesebb a nagyvállalkozás, kevésbé erős a gazdaság – állapítja meg a Szemléletváltó vállalkozói szemlélet- és készségfejlesztő mentorprogram kutatása.