Az on-line kereskedelmet elkerülte a válság


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az interneten keresztül értékesítő kiskereskedelmi boltok forgalma 2008-ban elérte a 63 milliárd forintot, ami a teljes kiskereskedelmi forgalom egy százaléka, az összeg az idén 50 százalékkal, 95 milliárdra nőhet – áll a GKIeNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. gyorsjelentésében.

A GKIeNET becslése alapján 2008-ban az on-line kiskereskedelmi boltok közel felének az éves nettó árbevétele nem érte el az 5 millió forintot. Igaz, arányuk magasnak mondható, ugyanakkor jelentős javulást mutat, hiszen 2-3 évvel ezelőtt, az on-line vásárlás fejlődésének korai szakaszában, az áruházaknak még több mint a háromnegyede ebbe a kategóriába tartozott. Ugyanakkor megemlítendő, hogy a forgalom 80 százalékát továbbra is a 20 legnagyobb webbolt generálja.

Magyarországon a GKIeNET felmérése szerint 2008-ban az interneten keresztül értékesítő kiskereskedelmi boltok forgalma elérte a 63 milliárd forintot, ami a teljes kiskereskedelmi forgalom egy százaléka. A korábbi évekhez képest a kiskereskedelmen belül jelentősen emelkedett az on-line értékesítés szerepe. A boltok várakozásai és a GKIeNET becslései alapján az évek óta tartó dinamikus növekedés 2009-ben is folytatódik, az év végére elérve a 95 milliárd forintos forgalmat.

A gyorsjelentés megállapítja, hogy az internetes vásárlás elterjedésének változatlanul az egyik legfőbb akadálya a fogyasztói bizalom hiánya. A vásárlók nem szívesen fizetnek előre olyan javakért, amelyeket csak a képernyőjükön láttak. A 2008-ban történt vásárlások 92 százalékában utánvétes fizetést választottak a felhasználók – ebből 47 százalék volt futárszolgálatos, és mindössze 1 százalék a postai utánvét. Az esetek 44 százalékában a helyszínen készpénzzel fizettek a megrendelők, mindössze 5 százalék választotta a banki átutalást, és csak 3 százalék az on-line bankkártyás fizetési lehetőséget.

A kereskedők és a végfelhasználók közötti áruforgalmon kívül az elektronikus kereskedelem egy másik, egyre elterjedtebb formája a lakosság körében történő kereskedelem, amihez az úgynevezett on-line aukciós piacterek jelentik a legjobb közvetítői felületet. Ugyanakkor számos „”kiskereskedő”” is saját on-line bolt nyitása helyett az aukciós oldalakat választja termékeinek értékesítése során.

A Vatera.hu és a Teszvesz.hu Magyarország két vezető on-line aukciós piactere, 2008-ban a rajtuk átmenő forgalom értéke megközelítette a 15 milliárd forintot (bevételt csak a közvetítés alapján számlázott jutalék hoz a cég számára), s továbbra is dinamikus bővülés várható.

Forrás: FigyelőNet


Kapcsolódó cikkek

2024. június 14.

Még mindig sokan mondanak le a nyaralásról

Nagyon vegyes a kép az utazási tervek terén. Összességében javult a középkorúak utazási helyzete, és akik terveznek nyaralást, azok többet szánnak erre a K&H biztos jövő index szerint, de a koronavírus járvány utáni időszakhoz képest még mindig visszafogottnak mondható az utazási kedv. Ráadásul még mindig sokan vannak, akik a pénzhiány miatt nem tudnak hosszabb vakációt beiktatni: a válaszadók 71 százalékánál ez az indok. Ez az arány nem sokkal alacsonyabb a tavalyi 77 százaléknál, viszont még mindig jóval meghaladja a tavalyelőtti 58 százalékos arányt.

2024. június 14.

Májusban minden termékcsoportban nőtt az építőanyag-értékesítés volumene

Az építőanyag-piacon minden termékcsoportban nőtt az értékesítés volumene májusban, az árak azonban csökkentek, ami kedvező jel az otthonfelújítási program júniusi indulása előtt és a lakásépítési szegmens lassú, de biztos felpörgésére utal – erről Juhász Attila, az Újház Zrt. és az ÉVOSZ Építőanyag-kereskedelmi elnöke tájékoztatott pénteken.