Az online vásárlókat is érinti a Brexit


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Komoly meglepetéseket hozhat a Brexit azok számára is, akik az Egyesült Királyságból rendelnek terméket az interneten keresztül, mivel jelentősen nőhetnek a költségek és az adminisztratív tennivalók is – figyelmeztet közleményében a Deloitte.

A Brexit-et a mai napig rengeteg bizonytalanság és megválaszolatlan kérdés övezi, ami azonban már szinte biztos, hogy az Egyesült Királyság előbb vagy utóbb kilép az Európai Unióból (EU). A fő kérdés az, mikor. Egy megállapodás nélküli Brexit esetén a szigetország már 2019. március 29-én, éjjel 23 órától EU-n kívüli országgá válik. Megállapodás esetén ez a fordulópont 2020. december 31. napjával (meghosszabbítás esetén még később) következik be. Az, hogy mikor következik be a Brexit és milyen feltételek mellett, jelentős hatással lehet az internetes vásárlókra is.

Jelenleg, ha egy brit webshopból vásárolunk, akkor legtöbbször az ottani, 20%-os áfára kell számítanunk a vételárban. Ha ezt kifizettük és megérkezett Magyarországra az áru, akkor nincs más dolgunk, mint hogy élvezzük a megrendelt terméket.

„A Brexit-et követően azonban a képlet teljesen megváltozik. A brit webshop nem fogja beszámítani az áfát a termék árába. Így az ár nagyon vonzónak tűnhet, azonban ahogy megérkezik az áru Magyarországra nagy meglepetések érhetik a fogyasztót. A Brexit után ugyanis előfordulhat, hogy nekünk kell gondoskodni a magyar áfa (27%) és esetleg a vám megfizetéséről, valamint az adminisztrációról” – mutatott rá Gábor Zoltán, a Deloitte Magyarország Brexit szakértője.

Forrás: Deloitte

A fizetendő összeg nagysága a termék értékétől függ majd, és a következő szempontok határozzák meg:

  • Ha a megrendelt áru értéke 0-22 euró között van, akkor sem áfa, sem vám nem terheli a vásárlót.
  • 22,1 és 150 euró között már magyar áfát (27%) kell fizetnie a vásárlónak.
  • 150 eurót meghaladó vásárlás esetén az áfa mellett már vámra is számíthat a vásárló.

„A helyzetet az is nehezíti, hogy 22 eurós értékhatár fölött az adminisztrációval is foglalkoznunk kell, hogy kézhez kaphassuk a terméket, ugyanis vámeljárást kell kezdeményeznünk az illetékes vámhivatalnál, igaz 150 euró alatt a vámot nem kell megfizetnünk). Kényelmi szolgáltatásként ezzel megbízhatjuk a szállítót is, de akkor újabb költséggel kell számolnunk, ami több ezer forintra rúghat” – jelezte Aracsi Bernadett, a Deloitte kereskedelmi iparágra specializálódott csoportjának szakértője.

2021-től ismét jelentős fordulat jön, ugyanis előreláthatólag a rendszer úgy változik majd az Európai Unióban, hogy minden, nem EU-s webshopból vásárolt terméken legyen áfa, mégpedig a vásárló tartózkodási helye szerinti, az első eurótól kezdve, és persze értékhatártól függően vám is fizetendő. A jó hír viszont, hogy ezeket a tételeket majd az eladónak kell rendeznie. Tehát a magyar vásárló kifizeti a magyar áfával terhelt vételárat és utána már élvezheti is a rendelése gyümölcsét, amint megérkezett.


Kapcsolódó cikkek

2024. október 4.

Óriásit esett az elektromos autók átlagára

A magyar piac egészét hirdetésszámban és megtekintésben lefedő Használtautó.hu adatai szerint 1 év alatt jelentősen csökkent a használt elektromos autók átlagára, ennek köszönhetően pedig az sem meglepő, hogy több mint másfélszeresére nőtt a legnépszerűbb modellekkel kapcsolatos érdeklődések száma is.

2024. október 4.

A ChatGPT kinyírja a keresőoptimalizálást?

A mesterséges intelligencia és a nyelvi modellek, mint például a ChatGPT, az elmúlt években robbanásszerűen terjedtek el, és mind a felhasználók, mind a vállalkozások számára új kihívásokat jelentenek. A ChatGPT jelenlegi, körülbelül 200 milliós felhasználói bázisa ugyan elenyésző a Google vagy a Google által bevezetett Gemini 4,3 milliárd felhasználójához képest – ami a Föld lakosságának közel fele –, azonban ez a szám rövid idő alatt nőtt ekkorára, ami komoly kérdéseket vet fel a vállalatok számára.

2024. október 4.

Külföldi fizikai munkára is kiterjeszthető az utasbiztosítás

A Covid-időszakot követően évről évre dinamikusan nő az utasbiztosítások száma, ami az utazások számának növekedésén túl az utazók egyre növekvő tudatosságának is az eredménye. Azt azonban továbbra is csupán kevesen tudják, hogy a pihenési célú, rövidebb utazásokon kívül kedvező biztosítási lehetőségek állnak a munkavállalási vagy tanulmányi célból, hosszabb időre külföldön tartózkodók számára is – hívja fel a figyelmet az Insura.hu biztosításközvetítő társaság.