Bérezés és juttatások, mi szerepeljen az álláshirdetésben?


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az álláshirdetés egyik legnehezebben megírható része a „Mit kínálunk” szekció. Míg arról konkrét elképzelésünk van, hogy milyen feladatkörre keressük a megfelelő embert, addig a juttatási csomag leírásánál több akadályba is ütközhetünk.

Kihívások a juttatások megfogalmazása során:

  • A leggyakoribb juttatások ma már elcsépeltnek hangzanak (például: versenyképes fizetés, fiatalos csapat, dinamikusan növekedő vállalat, fejlődési lehetőség)
  • Bizonyos juttatási elemeket céges szabályozás miatt nem lehet publikálni, vagy az erős versenykörnyezetben nem szeretnénk, hogy egy-egy konkurens is megismerje azokat.

A JobGroup szakértőinek tanácsa, hogy gondolkozzunk el azon, mit tudunk nyújtani a jövőbeli munkavállalóknak! Hívjuk segítségül a kulcs-vezetőket vagy akár a teljes csapatot és kérdezzük meg tőlük, hogy miért jó itt dolgozni! A pozícióspecifikus előnyökre a szakmai vezető adhat választ.

Fogalmazzunk minél konkrétabban, hogy miért érdemes hozzánk jelentkezni, akár számokkal, konkrét programokkal, képzésekkel alátámasztva.

Vannak olyan „Mit kínálunk” elemek, amit alapvetésként kezelnek a pályázók és nem jelent számukra előnyt. Ilyen például a rugalmas munkavégzés, a modern munkaeszközök vagy a műszakpótlék. Ennek ellenére érdemes ezeket is megemlíteni, hogy ne okozzon ezek hiánya félreértést vagy hiányérzetet, ami akár a jelentkezéstől is eltántoríthatja az olvasót.

A „Mit kínálunk” résznél van lehetőségünk igazán vonzóvá tenni az álláshirdetést, így fontos, hogy valóban minden lehetőséget megemlítsünk, amit a vállalat nyújtani tud. Ugyanakkor tartózkodjunk a ferdítésektől vagy a valótlan elemek felsorolásától!

Bérezés kiírása:

A bérsáv kiírása a magyar munkaerőpiacon még tabutémának számít, bár vannak olyan vállalatok és platformok, amik igyekeznek ledönteni ezeket a falakat. A bér kiírásának hiánya globális kihívás, a PayScale 2022-es kutatása alapján csupán a vállalatok 20%-a írja bele a hirdetésbe a bérsávokat. Ennek ellenére a transzparencia egyre fontosabb, például az Indeed 2021-es felmérése alapján a vállalatok 83%-a igyekszik átláthatóbbá tenni a juttatási rendszert. Minél hamarabb érdemes a transzparencia irányába elmozdulni a toborzás tekintetében is, hiszen ahogy egyre több vállalat dönt a bérek kiírása mellett, annak versenyelőnye is egyre kisebb lesz.

Okok a bér kiírása mellett:

  • Motiváló (a jelöltek szívesebben, és nagyobb motiváltsággal jelentkeznek olyan helyre, ahol tisztában vannak a bérekkel, mert nem éri őket meglepetés egy hosszú, több körös pályázási folyamat után)
  • Transzparens

Okok a bér kiírása ellen:

  • Erős versenykörnyezetben a konkurencia is látja a bért
  • Kevesebb rugalmasság a bértárgyaláson
  • Bérfeszültség meglévő és új munkavállalók között

A bérsáv kiírása motiválja a jelentkezést és segít lecsökkenteni az előszűrésre kerülő profilok számát. Különösen javasolt azoknál, akik rövid határozott időre keresnek munkavállalókat, hiszen ilyenkor minden lehetőséget meg kell ragadni a jelentkezések ösztönzésére.

Az „Álláshirdetés írása – egy HR-szolgáltató praktikái” című teljes kiadvány az alábbi linkre kattintva érhető el: https://bit.ly/allashirdetes_irasa

Forrás: JobGroup sajtóközleménye


Kapcsolódó cikkek

2024. november 21.

Deloitte: A Z generáció a biztosítási piacon is mást akar

A Z generáció új kihívások elé állítja az európai biztosítási piacot. Ők a digitális technológiák fejlődése, a gazdasági bizonytalanságok és a környezeti válságok hatására másfajta hozzáállással viszonyulnak a pénzügyi és biztosítási termékekhez. Amellett, hogy elsősorban a személyre szabott és kisebb biztosítási termékeket keresik, a családi és baráti kapcsolatokon alapuló bizalom is meghatározó szerepet kap döntéseikben – derül ki a Deloitte friss, kilenc európai országra kiterjedő kutatásából. A magyar fiatalok, külhoni társaikhoz hasonlóan a megszokott biztosítási termékek helyett inkább digitális megoldásokat és környezettudatos szolgáltatókat keresnek, miközben elvárják a rugalmas és átlátható szolgáltatásokat és termékeket. A biztosítók számára óriási a feladat, hogy alkalmazkodjanak a változó igényekhez és hosszú távú kapcsolatokat építsenek a jövő generációjával.

2024. november 20.

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.