Borúlátóbbak a német cégvezetők


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az ifo német üzleti hangulatindex a vártnál alacsonyabb volt augusztusban; a cégvezetők a negyedik hullámtól tartanak.

Elemzők által vártnál jelentősebben romlott az ifo gazdaságkutató intézet németországi üzleti hangulatindexe augusztusban, ezzel már a második egymást követő hónapban jegyeztek fel gyengülést.

Augusztusban 99,4 pontra csökkent az index a júliusi 100,7 pontról. A piac kevésbé romló mutatóra, 100,4 pontra számított.

ifo üzleti bizalomA hangulatindex két összetevője ellentétesen alakult. Az aktuális helyzet megítélését számszerűsítő mutató a júliusi 100,4 pontról 101,4 pontra emelkedett, felülmúlta az elemzői várakozások 100,8 pontos átlagát. A hat hónapra előretekintő várakozásokat számszerűsítő mutató értéke ugyanakkor a várt 100 pontnál kisebb, 97,5 pont lett a júliusi 101 pontot követően.

A gazdasági szereplők kilátásaikról alkotott megítélését az ifo (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) megállapítása szerint a koronavírus új változatának a terjedése, a megbetegedettek számának az emelkedése, illetve a feldolgozóiparban a félkésztermékek szűk ellátási keresztmetszete rontotta.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.

2024. május 7.

Így bővült a lekérhető videószolgáltatások közönsége 2023-ban

2023-ban is folytatódott a lekérhető filmszolgáltatások (streaming) használatának előretörése Magyarországon. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) éves fogyasztói felmérésének legújabb eredményei szerint a tavalyi év végén a 15 év feletti lakosság 41 százaléka nézett rendszeresen mozgóképes tartalmat valamelyik streamingszolgáltatónál.

2024. május 7.

K&H: a fenntarthatóság a vállalkozások számára is nyereséges

Azok a vállalatok, amelyek működésükbe beépítik a fenntarthatóságot, jelentős előnyöket élveznek azokkal a versenytársaikkal szemben, amelyek erre a területre nem fordítanak kellő figyelmet – derül ki egy nemrégiben közzétett, vállalati felsővezetők körében készített globális kutatásból – olvasható a K&H közleményében.