Céges szolgáltatásokkal bővült az azonnali fizetési rendszer


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A tömegesen feldolgozott átutalásokat és a vállalati kötegelt fizetési kérelmeket is be lehet küldeni az azonnali fizetési rendszerbe. Számláikhoz a vállalkozók is regisztrálhatnak másodlagos számlaazonosítókat.

Újabb tranzakciótípusokkal bővült az azonnali fizetési rendszer szeptember 1-jétől – hívta fel a figyelmet a Magyar Nemzeti Bank (MNB) keddi közleményében.

A jegybank tájékoztatása szerint az azonnali fizetés márciusi indulása óta megbízhatóan működik, így a kedvező üzemeltetési tapasztalatok alapján az eredeti terveknek megfelelően lehetővé vált további, jellemzően vállalatok által használt tranzakciótípusok feldolgozása a rendszerben.

A pénzforgalmi szolgáltatók által tömegesen feldolgozott átutalásokat és a vállalati kötegelt fizetési kérelmeket is be lehet küldeni az azonnali fizetési rendszerbe. Az MNB előzetes felmérése alapján a többletforgalom feldolgozására minden pénzforgalmi szolgáltató informatikai rendszere megfelelő kapacitástöbblettel rendelkezik. Emellett az esetleges túlterhelési kockázatokat minimalizálja, hogy a jogszabály alapján ezeknek a tranzakcióknak a központi rendszerbe küldése korlátozott, címzett intézményenként és másodpercenként egy tranzakciós sebességgel történhet.

Az új lehetőségeknek köszönhetően hatékonyabbá válhat a vállalatok pénzforgalma, mert az általuk jellemzően kötegelten elindított átutalások is teljesülhetnek néhány percen belül. További előrelépést jelent, hogy ezek az átutalások is lebonyolíthatók az év minden napján folyamatosan, akár hétvégén vagy éjszaka is megérkezik a kedvezményezetthez a küldött összeg, így már a vállalatoknak sem kell alkalmazkodniuk a korábbi normál banki munkarendhez – hangsúlyozta az MNB.

azonnali fizetési rendszerA számlákhoz a vállalkozók is regisztrálhatnak másodlagos számlaazonosítókat, amelyek segítségével számlaszám ismerete nélkül is indíthatók számukra átutalások. Ez megfelelő megoldás lehet a legkisebb forgalmú kereskedőknek vagy akár a nem helyhez kötött szolgáltatóknak.

A másodlagos azonosítók regisztrációját a vállalkozók esetén is a számlát vezető banknál kell kezdeményezni, ez a legtöbb bank internetes felületén vagy a mobilbanki szolgáltatásában személyes ügyintézés nélkül könnyen megtehető. A másodlagos azonosítók használata biztonságos, az azonosítót regisztráló ügyfélnek küldött átutalások indítását egyszerűsíti, ennek ismeretében azonban a számláról nem lehet jogosulatlanul tranzakciót indítani – jelezte a jegybank.

Tovább javítja a pénzforgalom hatékonyságát, hogy a nagy számlakibocsátó intézményeknek lehetőségük van tömegesen fizetési kérelmeket küldeni az ügyfeleiknek. Az ügyfelek ezek jóváhagyásával, további adatok megadása nélkül be tudják fizetni a számláikat az azonnali fizetés használatával.

Az új szolgáltatások bevezetése nem kötelező, a pénzforgalmi szolgáltatók üzleti döntéseitől függ azok elérhetővé tétele az ügyfeleik számára.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. november 21.

Megszületett a bérmegállapodás, jövőre 9 százalékkal nő a minimálbér

Megszületett a hároméves bérmegállapodás: jövőre kilenc, két év múlva tizenhárom, három év múlva pedig tizennégy százalékkal nő a minimálbér – jelentette be a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára csütörtökön Miskolcon.

2024. november 21.

Deloitte: A Z generáció a biztosítási piacon is mást akar

A Z generáció új kihívások elé állítja az európai biztosítási piacot. Ők a digitális technológiák fejlődése, a gazdasági bizonytalanságok és a környezeti válságok hatására másfajta hozzáállással viszonyulnak a pénzügyi és biztosítási termékekhez. Amellett, hogy elsősorban a személyre szabott és kisebb biztosítási termékeket keresik, a családi és baráti kapcsolatokon alapuló bizalom is meghatározó szerepet kap döntéseikben – derül ki a Deloitte friss, kilenc európai országra kiterjedő kutatásából. A magyar fiatalok, külhoni társaikhoz hasonlóan a megszokott biztosítási termékek helyett inkább digitális megoldásokat és környezettudatos szolgáltatókat keresnek, miközben elvárják a rugalmas és átlátható szolgáltatásokat és termékeket. A biztosítók számára óriási a feladat, hogy alkalmazkodjanak a változó igényekhez és hosszú távú kapcsolatokat építsenek a jövő generációjával.

2024. november 20.

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.