Covid-19 ellen orrspray? – vizsgálódik a GVH Koronavírus


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Vizsgálatot indított a Virostop száj- és orrspray forgalmazóival szemben a Gazdasági Versenyhivatal, amiért valószínűleg megalapozatlanul tulajdonítottak gyógyhatást termékeiknek.

A Virostop influenza elleni szájsprayt, illetve a Virostop orrsprayt forgalmazó vállalkozások valószínűleg megtévesztően állították, hogy a termékek alkalmasak betegségek kezelésére, köztük a COVID-19 fertőzésre is – közölte a GVH. A reklámjuk szerint „..hatékonyak az új koronavírus fertőzés, az influenza és a megfázás (egyéb légúti vírus és baktérium fertőzések) megelőzésében, a kórokozók elleni védekezésben és a kezelésében is”, illetve „védőbevonatot képez a nyálkahártyán, így nagyon sokféle vírussal és baktériummal felveszi a küzdelmet, amibe a koronavírus éppúgy beletartozik, mint az influenza vagy az egyszerű, szezonális nátha” – idézi a hatóság.

A versenyhivatal szerint a reklámok több ponton is a gyógyászati segédeszközök forgalmazására vonatkozó ágazati szabályozásba ütközhetnek: egyebek mellett nem tüntették fel egyértelműen a termékkategóriát, nem a használati útmutatójuk alapján mutatták be az eszközöket, valamint a kötelező, figyelmeztető tájékoztatást sem tartalmazták. Jogsértőnek bizonyulhat az is, hogy a termékeket ismert emberek ajánlásaival hirdették a közösségi médiában, valamint, hogy a reklámok bizonyos felületeken burkoltan, szerkesztői tartalomnak álcázva jelentek meg, így nem derült ki a vásárlók számára, hogy fizetett hirdetésről van szó.

A GVH tájékoztatása szerint a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható – közölte a GVH.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2020. április 28.

2,5 milliárd forintos GVH-bírságot kapott a Booking.com

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2,5 milliárd forintos bírságot szabott ki a Booking.com online szállásfoglaló portál üzemeltetőjére, egyúttal megtiltotta a holland vállalatnak agresszív értékesítési módszereinek folytatását – közölte a versenyhivatal kedden.
2020. október 21.

75 millió forintos bírságot szabott ki a GVH a Heinekenre

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Heineken nem megfelelően igazolta a kizárólagos szerződésekkel értékesített sör mennyiségének csökkentésére vonatkozó vállalásait, ezért a hatóság bírságot szabott ki a cégre.