Csaknem hatmilliárd forinttal segíti a zöld ingatlanfinanszírozást az MBH Jelzálogbank


Újabb zöld jelzáloglevél-sorozat kibocsátását kezdte meg március 11-én az MBH Jelzálogbank. A 2029. november 22. lejáratú, fix, 7 százalékos kamatozású jelzáloglevél első részletének (MZJ29NF1) értékesítése jelentős túlkereslet mellett zajlott: a hatmilliárd forint felajánlott mennyiség mellett meghirdetett aukció keretében a tőkepiaci szereplők összesen csaknem 14 milliárd forint értékben nyújtottak be ajánlatot, amelyből a hozam- és felárszinteket figyelembe véve a bank végül 5,9 milliárd forintot hagyott jóvá. Ez volt az év első jelentős jelzáloglevél-kibocsátása a hazai tőkepiacon.

„A most tapasztalt komoly érdeklődés is bizonyítja, hogy a jelzáloglevelek változatlanul az egyik legbiztosabbnak tekintett befektetési lehetőséget jelenthetik, a tőkepiaci szereplők pedig egyre inkább felismerik az ESG-szempontok, a fenntartható fejlődés és a klímaváltozás mérséklésének jelentőségét” – emelte ki Dr. Nagy Gyula, az  MBH Jelzálogbank vezérigazgatója, hozzátéve, hogy az egyik legstabilabb tőkepiaci szereplőként és rendszeres jelzáloglevél-kibocsátóként a hitelintézet a jövőben is nagy hangsúlyt kíván fektetni a zöld jelzáloglevelek forgalomba hozataláraés hosszabb távon stratégiai célja a fix kamatozású, hosszabb lejáratú forrásbevonás.

Az MBH Csoporthoz tartozó MBH Jelzálogbank 2021 óta bocsát ki zöld jelzálogleveleket, a bevételből pedig kizárólag energiahatékony lakóingatlanok építését, zöldnek minősített használt lakások vásárlását, valamint használt ingatlanok energiahatékony felújítását finanszírozza, ezzel is hozzájárulva a fenntartható fejlődéshez és a klímaváltozás mérsékléséhez. A hitelintézet 2023-ban nyolc nyilvános aukciót tartott, ezek keretében összesen 74,8 milliárd forint értékben bocsátott ki jelzálogleveleket, amelyből 20,5 milliárd forint értékű volt zöld jelzáloglevél.

„Az MBH Jelzálogbank üzleti és kibocsátási stratégiájának változatlanul meghatározó eleme a zöld jelzálogleveleken keresztüli forrásszerzés. Ennek jegyében nagy hangsúlyt fektetünk a Zöld Jelzáloglevél Keretrendszerünk rendszeres felülvizsgálatára. Február végén publikáltuk jelenleg érvényes keretrendszerünket, a külső Minősítési Szakvéleményt (SPO), valamint a zöld jelzáloglevelekhez kapcsolódó hatásvizsgálati jelentést is” – mondta Tóth Illés, az MBH Jelzálogbank vezérigazgató-helyetteseHozzáfűzte, hogy a hitelintézet a keretrendszer felülvizsgálata során többek közt összhangba hozta a zöld ingatlanokra vonatkozó elfogadhatósági kritériumrendszert a 2023. november 1-je utáni jogszabályi környezettel.

Forrás: MBH Jelzálogbank Nyrt.


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OC: Emelkednek az árak a fővárosi ingatlanpiacon

Némi lassulás és kismértékű csökkenés után újfent emelkedő árspirál jellemezi a fővárosi ingatlanpiacot, a legmarkánsabban a családi házak négyzetméterára nőtt, ismertette az Otthon Centrum elemzési vezetője az első negyedéves adatokat.

2024. május 7.

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.