Egyre többen fordítják otthonteremtésre vagy felújításra a Babavárót egy elemzés szerint


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Babaváró, kamatmentes, szabadfelhasználású kölcsön legnépszerűbb felhasználási módja továbbra is a lakásvásárlás, miközben egyre nagyobb arányban költik otthonuk felújítására, energetikai korszerűsítésre is a pénzt a hitelfelvevők a Duna House elemzése szerint.

A 2024 végéig változatlan feltételekkel igényelhető, maximum 20 éves futamidőre szóló, legfeljebb 10 millió forint összegben kérhető kamatmentes kölcsön nagy előnye, hogy bármire felhasználható és nem szükséges hozzá ingatlanfedezet.

A társaság közleménye idézi a Credipass 2022-es adatait, amelyek szerint az igénylők legnagyobb arányban, 87,4 százalékban ingatlannal összefüggő célra fordították a pénzt. A hitelfelvevők kisebb része, 15,6 százaléka ingatlanfelújításra, bővítésre, korszerűsítésre költötte a kapott támogatást, míg 71,8 százalékuk otthonteremtési céllal folyamodott a kölcsönért. A harmadik legnépszerűbb az egyéb kategória volt, az igénylők 4,8 százaléka nem nevezte meg pontosan, hogy mire szánja a szabadon felhasználható összeget. A hitelfelvevők 95 százaléka a maximális összegre nyújtotta be kérelmét tavaly.

A közlemény idézi Benedikt Károlyt, a Duna House pr- és elemzési vezetőjét, aki elmondta, a maximálisan igényelhető 10 millió forint önerőnek kiváló, amelyet a csokkal és a két gyermek esetén hozzá kapcsolható kamattámogatott hitellel kiegészítve, már megvalósítható a családok otthonteremtése.

Emlékeztetett, a jegybank adatbázisa szerint, a támogatás indulása óta, tavaly év végéig mintegy 2100 milliárd forint értékben vettek fel Babavárót, ami mintegy 100 milliárd forinttal meghaladja az előzetesen becsült összeget. Úgy vélte, a Babaváró a következő két évben is támasza lesz az első lakásukat tervező ügyfeleknek és az otthonfelújítási támogatás kivezetésével pedig várhatóan tovább nő majd a segítségével otthonukat modernizálók száma is.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OC: Emelkednek az árak a fővárosi ingatlanpiacon

Némi lassulás és kismértékű csökkenés után újfent emelkedő árspirál jellemezi a fővárosi ingatlanpiacot, a legmarkánsabban a családi házak négyzetméterára nőtt, ismertette az Otthon Centrum elemzési vezetője az első negyedéves adatokat.

2024. május 7.

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.