Eljött a pénzügyi tanácsadó cégek ideje? – Most a legkeresettebb a pénzügyi tanácsadás kifejezés


Januárban van számszerűen a legtöbb keresés a pénzügyi tanácsadás kifejezésre, ilyenkor sokan érdeklődnek a befektetések iránt. Szesztay Péter SEO-szakértő szerint sokan azért teljesítenek alul a találati listákon, mert nem fektetnek elég energiát a keresőoptimalizálásba.

Az elmúlt két év adatai alapján egyértelműen látszik, hogy év elején megugrik a pénzügyi tanácsadás kulcsszó keresési volumene. Ennek oka, hogy sokan ilyenkor tervezgetik az évüket és laikusként először online járnak utána, hogy milyen lehetőségeik vannak az anyagi helyzetükhöz mérten. Ez a másik oldalon hatalmas potenciált rejt a szektor szereplőinek is, ahol viszont óriási verseny van minden ügyfelért. A BP Digital friss esettanulmányából kirajzolódik, hogy a pénzügyi tanácsadó cégeknek sok területen (befektetés, megtakarítás, biztosítás) nem csak egymással, de pénzintézetekkel, biztosítókkal és különböző pénzügyi termékeket összehasonlító, listing oldalakkal is fel kell venniük a versenyt.Szesztay Péter rámutatott, a klasszikus magán pénzügyi tanácsadó cégek között organikus forgalom tekintetében a piac top szereplői a hold.hu, a grantis.hu és az otthonapenzugyekben.hu, de jól látható, hogy a kulcsszavakat és a forgalmat nézve is hatalmas a szórás az élmezőnyben is.„A kis és közepes vállalkozások esélyei sincsenek leírva, sőt, ha szakértőként pozícionálják magukat, akkor nagyon szép eredményeket tudnak elérni a keresőkben. Ehhez nélkülözhetetlen, hogy a honlapjukon legyen egy blog szekció, ahol például a hitel, megtakarítás, pénzügyi tanácsadás és az ezekhez kapcsolódó kulcsszavakra írt tartalmak szerepelnek” – tanácsolta.Hozzátette, a nagy szereplők bizonyos szegmens témákkal nem foglalkoznak, ezért itt is van egy kiugrási lehetőség, ha tudatosan ezekre keresőoptimalizálják az oldalukat a pénzügyi tanácsadó cégek. Sokan azért teljesítenek alul a keresőben, mert egyáltalán nem is foglalkoznak a keresőoptimalizálással. Elkezdeni viszont sosem késő, folytatta, hiszen megfelelő tartalomgyártással, minőségi linképítéssel akár már középtávon is meg lehet többszörözni a rangsoroló kulcsszavak számát, és a találati lista aljáról az erős középmezőnybe lehet kerülni.„Ajánlott végigfuttatni egy technikai elemzést az oldalon, mert lehet, hogy felfedezünk olyan hibákat, amik miatt hátráltatva vagyunk a keresőkben. A legjellemzőbb probléma az szokott lenni, hogy túl nagyok a képek, amik lassítják az oldalt, csökkentve így a felhasználói élményt.” – figyelmeztetett. Úgy folytatta, ha ezzel megvagyunk, el kell kezdeni egyesével megnézni az aloldalakat, hogy például a címsorok rendben vannak-e. Majd jöhet a kulcsszókutatás, mely során fény derül, hogy milyen kulcsszavakra érdemes tartalmat írni a honlapra. Megjegyezte, a SEO egy külön szakmává nőtte ki magát, így aki ebben nem jártas, annak érdemes a megoldandó problémákkal szakértőhöz fordulnia.

Forrás: BP Digital sajtóanyaga


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OC: Emelkednek az árak a fővárosi ingatlanpiacon

Némi lassulás és kismértékű csökkenés után újfent emelkedő árspirál jellemezi a fővárosi ingatlanpiacot, a legmarkánsabban a családi házak négyzetméterára nőtt, ismertette az Otthon Centrum elemzési vezetője az első negyedéves adatokat.

2024. május 7.

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.