Emelkedett az online platformokon foglalt vendégéjszakák száma tavaly


Növekedett az online platformokon az Európai Unióban lefoglalt vendégéjszakák száma 2023-ban, az előző év adataihoz képest 13,8 százalékkal – közölte az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat szerdán.

A jelentés szerint az Airbnb, a Booking, az Expedia, vagy a TripAdvisor turisztikai és szállásfoglaló platformokon keresztül a vendégek csaknem 678,6 millió, rövid távra bérelhető szálláshelyet foglaltak tavaly, az eltöltött vendégéjszakák száma ezzel 13,8 százalékkal haladta meg az előző évben rögzített, közel 596,5 milliós adatot.

Az online platformokon keresztül végzett foglalások a tavalyi év tizenegy hónapjában is meghaladták az előző év azonos hónapjainak adatait, 2023 utolsó negyedévében pedig több mint 20 százalékos növekedést regisztráltak az előz év azonos időszakához képest. Kiemelkedő volt az október, akikor a vendégek 55,3 millió éjszakát töltöttek online platformokon keresztül lefoglalt szálláshelyeken, ez 21,9 százalékos növekedést jelent 2022 októberéhez képest. Novemberben 31,8 millió vendégéjszakát regisztráltak, ami 20 százalékos emelkedést jelent az előző év novemberéhez képest, decemberben pedig 45,3 millió vendégéjszakát jegyeztek fel, ami 25,8 százalékkal haladta meg a 2022. decemberi adatokat.

A jelentés kiemelte a július 1. és augusztus 31. közötti nyári időszakot, amikor az online platformokon keresztül foglalt rövid távú szálláshelyek tekintetében a legnépszerűbb régió a Horvátország tengerparti részét alkotó Jadranska Hrvatska régió volt 23,7 millió éjszakával. A második legnépszerűbb régió 2023 harmadik negyedévében a spanyolországi Andalúzia volt közel 14 millió éjszakával és a dél-franciaországi Provence-Alpes-Cote d’Azur régió, ahol a vendégek 12,2 millió éjszakát töltöttek. Ugyanebben a negyedévben a 20 legkedveltebb régió közül hat Franciaországban, öt Spanyolországban és szintén öt Olaszországban, kettő Görögországban, valamint egy Horvátországban és szintén egy Portugáliában volt.

A jelentés Magyarországgal kapcsolatban közölte: online platformokon keresztül  9 028 361 rövid távú szálláshelyet foglaltak tavaly. A legtöbb foglalást augusztusban (1 516 656), valamint júliusban (1 487 283) jegyezték fel, a legkevesebbet pedig januárban (375 384), valamint februárban (390 319). A július elejétől augusztus végéig terjedő időszakban a legtöbb rövid távú szállást Budapesten foglalták, ahol a vendégek 2 108 179 vendégéjszakát töltöttek. A dél-dunántúli régióban 510 961 éjszakát, a nyugat-dunántúli régióban 345 449 éjszakát, a közép-dunántúli régióban 301 310 éjszakát, az észak-alföldi régióban 188 379 éjszakát, az észak-magyarországi régióban 173 828 éjszakát, a dél-alföldi régióban 110 556 éjszakát, valamint a Pest megyéhez tartozó régióban – a fővárost leszámítva – 55 946 éjszakát foglaltak online platformokon keresztül a július 1. és augusztus 31. közötti nyári időszakban – derült ki az Eurostat jelentéséből.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OC: Emelkednek az árak a fővárosi ingatlanpiacon

Némi lassulás és kismértékű csökkenés után újfent emelkedő árspirál jellemezi a fővárosi ingatlanpiacot, a legmarkánsabban a családi házak négyzetméterára nőtt, ismertette az Otthon Centrum elemzési vezetője az első negyedéves adatokat.

2024. május 7.

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.