EY: Dinamikusan nő az igény az online banki szolgáltatásokra


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Bíznak a bankjukban a magyarok, de egyre többen fordulnának kizárólag online elérhető pénzintézetekhez – mutat rá az EY 3600 fő megkérdezésével készült kelet-közép-európai régiós kutatása. A hazai lakosság többsége szerint ráadásul egy már nem lesz szükség hagyományos bankok szolgáltatásaira.

Magyarországon az emberek döntő többsége egyre ritkábban keresi fel bankját személyesen (78%). A lakosság fele inkább kezeli interneten pénzügyeit, mint személyesen. A hazai válaszadók azonban egyelőre a régiós átlagnál kevésbé bíznak a fiókhálózattal nem rendelkező pénzintézetekben, és csak akkor váltanának alternatív szolgáltatókra, ha azok számukra megfelelő terméket kínálnának. Ilyen esetben leginkább technológiai (35%) és e-kereskedelmi céget (26%) választanának.

„A pénzügyi piacon újonnan megjelenő globális szereplők hatalmas ügyfélbázisukkal, egymásra épülő szolgáltatásaikkal új szintre emelik a versenyt. A technológiai cégek dolgát nem nehezítik komplex kockázatkezelési és compliance rendszerek, így a bankok legjövedelmezőbb szolgáltatásaival szemben tudnak vonzó alternatívát kínálni az embereknek” – emelte kiDemeter Ákos, az EY Tanácsadási Üzletágának Partnere. „Erre a kihívásra innovációval, üzleti folyamataik és ügyfélmenedzsmentjük fejlesztésével kell reagálniuk a magyar pénzintézeteknek, amihez komoly tanácsadói háttérre lesz szükségük” – tette hozzá a szakértő.

A magyar lakosság közel kétharmada egyelőre elkötelezett választott bankja mellett. Leginkább a pénzüket, valamint a személyes és financiális adataikat érzik biztonságban a pénzintézeteknél. Tízből kilenc válaszadó ezért a jövőben is ajánlaná bankját ismerőseinek.

„A megkérdezettek – Magyarországon és a régióban is – egyelőre azért nem váltanak alternatív online pénzügyi szolgáltatóra, mert a váltás folyamatát túl bonyolultnak érzik, emellett az a véleményük, hogy az olyan komplex termékekhez, mint például a jelzáloghitel, hagyományos bankra van szükség” – hangsúlyozta Demeter Ákos.

A jövőben ez a trend azonban megváltozhat, hiszen a magyarok többsége szerint (53%) a következő években eljön az az idő, amikor már nem lesz szüksége a hagyományos bankok szolgáltatásaira.


Kapcsolódó cikkek

2019. június 11.

Csökkent a bankszektor nyeresége

Az idei első negyedévben 125 milliárd forint konszolidált nettó eredményt ért el a bankszektor, 9,1 százalékkal kisebbet az egy évvel korábbi 138 milliárd forintnál és közel megegyezőt a két évvel korábbi 123 milliárd forinttal – derül ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) legfrissebb jelentéséből.
2019. május 28.

Online bankolás: az adatbiztonság miatt félnek a magyarok

Bár pénzügyeik kezelésében felkészültebbek a magyarok, mint a régió többi országának lakosai, az internetes banki szolgáltatások népszerűségét csökkenti, hogy hazánkban az átlagnál is jobban aggódnak személyes adataik biztonságáért az emberek – mutat rá az EY 3600 fő megkérdezésével készült régiós kutatása. Az okostelefonok használata idehaza ma már általánosnak mondható, az online bankolást mégis jellemzően asztali gépen és laptopon intézik a felhasználók.