Fejenként 76 liter uniós sör – infografika


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az uniós országok együttes sörtermelése tavaly is bővült valamelyest, tovább közelítve a 40 milliárd literes szinthez. A gyártás egyötödét Németország jegyzi. Az InfoTandem infografikája.


Négyszáz millió literrel több sört gyártottak 2016-ban az Európai Unió országaiban, mint egy évvel korábban, ami jó 1 százaléknyi emelkedésnek felel meg. Ez némi lassulás a korábbi két esztendő 3 százalékhoz közelítő tempójához képest, ugyanakkor a folyamatos bővülés ebben a szektorban sem garantált: 2013-ban például 5 százalékos apadást mért az Eurostat. A tavalyi 39 milliárd literes produkcióhoz – amelynek alapján egy-egy uniós polgárra 76 liter jutott – hozzájött még mintegy 900 millió liter 0,5 százalékos vagy annál alacsonyabb alkoholtartalmú sörféleség is. Az alkoholos sörök előállítása a közösségen belül meglehetősen koncentrált; a tavalyi mennyiség kétharmadát hat tagállamában gyártották. Közülük is messze kiemelkedik Németország, amely 8,31 milliárd literes termelésével egymaga a teljes mennyiség több mint egyötödét jegyzi. A dobogóra az Egyesült Királyság (5,15) és Lengyelország (4,05) fért még fel. Egymilliárd liternél többel összesen 10 ország dicsekedhet, Olaszországgal bezárólag. Magyarország a maga 655 millió literjével az előkelő 13. helyre futott be, jócskán megelőzve például Horvátországot és Dániát is.

Az exportőrök között Németország 1,65 milliárd literrel érdekes módon csak második Hollandia mögött, amely a gyártók között csupán ötödik, ám 2,64 milliárd literes termelésének csaknem háromnegyedét (1,9 milliárd litert) külföldön értékesíti. A bronzérem a gyártóként hatodik Belgiumot illeti. Hazánkból a termelés szűk egytizede megy külföldre; a 60 millió liter a 17. helyre elég e sorban. Az EU sörbehozatala minimális; az import csaknem fele Mexikóból jött tavaly.


Kapcsolódó cikkek

2024. június 14.

Még mindig sokan mondanak le a nyaralásról

Nagyon vegyes a kép az utazási tervek terén. Összességében javult a középkorúak utazási helyzete, és akik terveznek nyaralást, azok többet szánnak erre a K&H biztos jövő index szerint, de a koronavírus járvány utáni időszakhoz képest még mindig visszafogottnak mondható az utazási kedv. Ráadásul még mindig sokan vannak, akik a pénzhiány miatt nem tudnak hosszabb vakációt beiktatni: a válaszadók 71 százalékánál ez az indok. Ez az arány nem sokkal alacsonyabb a tavalyi 77 százaléknál, viszont még mindig jóval meghaladja a tavalyelőtti 58 százalékos arányt.

2024. június 14.

Májusban minden termékcsoportban nőtt az építőanyag-értékesítés volumene

Az építőanyag-piacon minden termékcsoportban nőtt az értékesítés volumene májusban, az árak azonban csökkentek, ami kedvező jel az otthonfelújítási program júniusi indulása előtt és a lakásépítési szegmens lassú, de biztos felpörgésére utal – erről Juhász Attila, az Újház Zrt. és az ÉVOSZ Építőanyag-kereskedelmi elnöke tájékoztatott pénteken.