Felborította az utazási terveket a pénzhiány


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A magyarok utazási lehetőségei korlátozottak lesznek ebben az évben. Hosszabb utazást a 30-59 éves korosztály tagjainak többsége – 68 százaléka – nem tervez az idén, 77 százalékuk ezt a pénzhiánnyal indokolta. Ez jelentős növekedést jelent éves szinten, mivel tavaly a hosszabb utakról lemondóknak csak az 58 százalékánál játszottak szerepet ebben az anyagiak – derül ki a K&H biztos jövő felméréséből. A megkérdezettek 46 százaléka azért egy belföldi hosszú hétvégére elutazna.

A magyarok utazási terveinek keresztbe tett a jelenlegi gazdasági környezet, sokan a pénzhiány miatt nem terveznek hosszabb utazást – derül ki a K&H biztos jövő felméréséből, amely a 30-59 évesek idei utazás terveit vizsgálta 2023. első negyedévében. Míg 2022-ben az egészségügyi karanténból kiszabadult emberek lelkesen indultak újra útnak, 2023-ban ismét vissza kellett venniük utazási terveikből, akár rövidebb, akár hosszabb útról lenne szó. A kutatás szerint a külföldi utak esetén a megkérdezettek utazási szándékai a 2021-es szintre estek vissza, a belföldi utazásoknál még a 2021-es szinttől is elmaradnak. Csak 46 százalékuk gondolja úgy, hogy el tud utazni valahová belföldre az egyik hosszú hétvégén; az alacsonyabb jövedelműek körében 38 százalékos az arányuk, míg a magasabb jövedelműek körében 61 százalékos. Hosszabb belföldi útra csak 24 százalékuk készül – ezen belül a magasabb végzettségűek között 30 százalék, míg az alacsonyabbak között csak 22 százalék látja ennek lehetőségét. A rövid külföldi turistautakban a K&H felmérése szerint a válaszadók 19 százaléka gondolkodik. Az 5 éjszakánál tovább tartó külföldi vakációt csak a megkérdezettek 16 százaléka tervezi, de még a legjobb anyagi helyzetben lévők, azaz a havonta 500 ezer forint feletti jövedelemmel rendelkezőknek is csak 28 százaléka készül útnak indulni az országhatáron túlra. Hosszabb, akár külföldi, akár belföldi vakációt összességében a válaszadók 68 százaléka nem tervez, döntő többségük – 77 százalékuk – ezt a pénzhiánnyal indokolta. Egy évvel korábban csak az 58 százalékuk hivatkozott arra, hogy nincs elég pénze egy hosszabb utazásra, azaz 19 százalékponttal nőtt az arányuk A felmérés részeredményei szerint az idén az 50-59 évesek 83 százaléka, az alacsonyabb végzettségűeknek pedig a 84 százaléka mond le az utazásról anyagi okok miatt.

Mind a négy utazási típusra egyformán jellemző, hogy – amennyiben lehetőség van rá – azt döntően nyárra tervezik. Ezen belül a megkérdezettek legkevésbé – de még azt is 58 százalékban – a rövid külföldi kiruccanásokat, míg a másik három típust kétharmad közeli arányban időzítik a nyári időszakra.

K&H biztos jövő indexAz idézett kutatás 500 interjú alapján készült 2023. február 17-28. között. A minta reprezentálja a magyarországi 30-59 éves lakosság összetételét nem, korcsoport, régió és településtípus szerint.

Forrás: K&H sajtóanyaga


Kapcsolódó cikkek

2024. november 21.

Deloitte: A Z generáció a biztosítási piacon is mást akar

A Z generáció új kihívások elé állítja az európai biztosítási piacot. Ők a digitális technológiák fejlődése, a gazdasági bizonytalanságok és a környezeti válságok hatására másfajta hozzáállással viszonyulnak a pénzügyi és biztosítási termékekhez. Amellett, hogy elsősorban a személyre szabott és kisebb biztosítási termékeket keresik, a családi és baráti kapcsolatokon alapuló bizalom is meghatározó szerepet kap döntéseikben – derül ki a Deloitte friss, kilenc európai országra kiterjedő kutatásából. A magyar fiatalok, külhoni társaikhoz hasonlóan a megszokott biztosítási termékek helyett inkább digitális megoldásokat és környezettudatos szolgáltatókat keresnek, miközben elvárják a rugalmas és átlátható szolgáltatásokat és termékeket. A biztosítók számára óriási a feladat, hogy alkalmazkodjanak a változó igényekhez és hosszú távú kapcsolatokat építsenek a jövő generációjával.

2024. november 20.

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.