Javította a Vajda-Papír adósbesorolásának kilátását a Scope Ratings


Megerősítette a Vajda-Papír „B” kibocsátói hitelkockázati besorolását a Scope Ratings GMbH, és negatívról stabilra javította a besorolás kilátását – közölte a higiéniai papírtermékeket gyártó cég.

A tájékoztatás szerint a hitelminősítő a kötvénykibocsátás miatti hosszú lejáratú adósság besorolást is „B-ről” „B+”-ra javította. A hitelminősítő a jobb kilátásokat a javuló piaci feltételekkel indokolta, és rámutatott arra is, hogy a társaság múltbeli intézkedései a jövedelmezőség és a hitelmutatók javulásához vezettek. Kifejtették, 2023-ban normalizálódni kezdtek az energia- és a cellulózárak, ami javította a jövedelmezőséget, az első fél évben az EBITDA ráta 10,8 százalék volt – olvasható a közleményben.

A Scope Ratings indoklásában megjegyezte, hogy a Vajda-Papír csoport mintegy 35 százalékos részesedéssel Magyarország egyik vezető cége a háztartási papírpiacon. A belföldi kereslet várhatóan továbbra is jelentős marad, és a cég erős piaci pozícióval rendelkezik több európai országban is, bevételének több mint 50 százaléka exportból származik.

A Vajda-Papír Kft. nettó árbevétele az első fél évben több mint 29 milliárd forint volt, míg egy évvel korábban 21,5 milliárd forintot tett ki. Vajda Attila, a társaság alapító-ügyvezetője a közlemény szerint kiemelte: az első fél év teljesítménye alapján az idén az eladott termékek volumenében kétszámjegyű emelkedésre számítanak, és 15 százalékos árbevétel növekedést várnak. Az első hat hónapban 1,67 milliárd forint volt a konszolidált adózás előtti nyereség. Az erre az időszakra eső EBITDA 2,967 milliárd forintra nőtt a tavaly azonos időszaki 21 millió forintról.

Felhívta a figyelmet arra, hogy a Vajda-Papír Csoport 2022-ben megduplázta árbevételét itthoni és norvégiai gyáraiban is. A vállalatcsoport nem konszolidált forgalma tavaly meghaladta a 80 milliárd forintot, a norvégiai leányvállalaté pedig megközelítette a 20 milliárdot.

A Vajda-Papír 24 éve alakult családi vállalkozásként, csoportszinten mintegy 650 munkavállalót foglalkoztat. A cég 2013 óta Norvégiában is jelen van egy több mint 110 munkavállalót foglalkoztató leányvállalattal.

A cég 2020-ban és 2021-ben összesen 20 milliárd forintot meghaladó kötvénykibocsátást hajtott végre. A magyarországi értékesítés mellett a vállalat higiéniai papírtermékeit a világ több mint 30 országába szállítják, a csoport teljes higiéniai papírtermék-előállításának több mint 50 százalékát exportpiacokon értékesítik.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OC: Emelkednek az árak a fővárosi ingatlanpiacon

Némi lassulás és kismértékű csökkenés után újfent emelkedő árspirál jellemezi a fővárosi ingatlanpiacot, a legmarkánsabban a családi házak négyzetméterára nőtt, ismertette az Otthon Centrum elemzési vezetője az első negyedéves adatokat.

2024. május 7.

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.