Jelentősen megmozgatta a villanyautópiacot az állami támogatás


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A tisztán elektromos meghajtású autókhoz igényelhető állami támogatási konstrukció jelentősen megmozgatta a magyar villanyautópiacot – közölte a Magyar Lízingszövetség kedden.

A közleményben felidézik, hogy sikeres a kormány tisztán elektromos autók vásárlására létrehozott új programja, az összesen 5 milliárd forintos keretösszeg lényegében néhány óra alatt kimerült, több mint 2 ezer tisztán elektromos autó és segédmotoros kerékpár megvásárlásához érkezett be kérelem.

Az autó- és járműfinanszírozásban működő lízingvállalatokat képviselő Magyar Lízingszövetség úgy látja, hogy az elektromobilitás a következő időszakban is az egyik legfontosabb tényező lesz a járműpiacon. Ezen trend elindításához, megerősödéséhez azonban egyelőre elengedhetetlen a hatékony állami támogatás – írják a közleményben.

A Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (GÉMOSZ) és a Magyar Lízingszövetség abban bízik, hogy a következő időszakban új, akár megemelt keretösszeg fogja segíteni a vásárlókat.

Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége elnöke a közlemény szerint elmondta: újra bebizonyosodott, hogy az olyan állami programok tudnak igazán sikeresek lenni, melyek feltételei a szakmai szervezetek bevonásával alakulnak ki, és minden résztvevő támogatását élvezik.

Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség főtitkára kiemelte, hogy a lízingcégek maguk is mindent megtesznek, hogy az elektromos autókat minél kedvezőbb feltételekkel érjék el az ügyfelek.

A Magyar Lízingszövetség az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) adatai alapján közölte, az uniós országokban a tisztán elektromos autók részesedése az újonnan forgalomba helyezett személyautóknál az első negyedévben 6,8 százalékos volt, szemben az egy évvel korábbi 2,5 százalékkal. Magyarországon a hivatalos ACEA-adatok szerint az év első negyedében 1004 darab új, tisztán elektromos autó került forgalomba, ez 64 százalékos növekedésnek felel meg éves összevetésben.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. június 25.

Megjelent a NIS2-törvény IT-követelményeket tartalmazó rendelete

Június 24-én hatályossá vált a kiberbiztonsági tanúsításról és a kiberbiztonsági felügyeletről szóló „Kibertan törvény” IT követelményrendszerét tartalmazó kormányrendelete. A NIS2 törvényhez kapcsolódó végrehajtási rendelet megjelenése egyformán jelentős lépés a jogszabállyal érintett cégek, a leendő auditorok és a tanácsadók számára is. A 120 oldalas dokumentum pontosan tartalmazza ugyanis azokat a követelményeket, amelyek alapján az érintett cégek felkészülése/felkészítése már elindítható, valamint a 2025-ben induló hatósági kiberbiztonsági audituk pedig megtervezhetővé válik. A Grant Thornton nemzetközi üzleti- és adótanácsadó cég szakértői a következőkben segítséget nyújtanak a rendelet értelmezésében.

2024. június 25.

Július 1-től hatályos a kötelező visszaváltási rendszer

2024. július 1-től már nem hozhatók forgalomba kötelezően visszaváltási díjas, azaz a DRS (Deposit Refund System) hatálya alá tartozó termékek az előírt MOHU regisztráció nélkül. A 2024. június 30-ig forgalomba hozott termékek –kifutó jelleggel – továbbra is forgalomban maradhatnak, de nem gyűjthetők vissza a DRS rendszerben, hanem csak szelektív hulladékként. A csekély mennyiséget forgalomba hozó gyártók azonban továbbra is mentesülnek a DRS kötelezettségek alól – tájékoztat a Niveus Consulting Group.