Jól pörög az élelmiszer-kiskereskedelem


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az élelmiszerek kiskereskedelme 5 százalékkal bővült a Nielsen mérése szerint.


Közel 1300 milliárd forint forgalmat ért el az élelmiszerek kiskereskedelme 2014 decembere és 2015 szeptembere között, így értékben és mennyiségben is 5 százalékkal bővült az előző év azonos időszakához képest a Nielsen által mért kilencven termékkategóriában – közölte a piackutató vállalat pénteken.

Szűcs-Villányi Ágnes, a Nielsen osztályvezetője a közleményben úgy fogalmazott: a piac nagyarányú bővülésének egyik motorja, hogy a nagy forgalmú szomjoltó italokból átlag felett bővült az élelmiszerboltok bevétele az elmúlt tíz hónap során. Csak szomjoltó italokból tíz százalékkal, mintegy 275 milliárd forintra emelkedett az élelmiszer-kiskereskedelem forgalma egyik időszakról a másikra.

Értékben és mennyiségben is kiemelkedik kétszámjegyű növekedésével ezek közül az energia- és sportital, valamint a jeges tea. De átlag feletti mutatókat regisztráltak értéket tekintve sörnél, szénsavas üdítőitalnál, ásványvíznél és gyümölcslénél is – tette hozzá.

A Nielsen közleményében azt is kiemelte, hogy figyelemre méltó a 200 négyzetméteres és kisebb hagyományos üzletek jelentős piaci részesedése szénsavas üdítőitalnál, energia- és sportitalnál továbbá sörnél; 42, 40, illetve 39 százalékkal.

Erősen koncentrált viszont az ásványvíz bolti eladása, mivel a 400 négyzetméternél nagyobb egységek viszik el a forgalom 72 százalékát – közölték.

A bolttípusok forgalmát elemezve rámutattak: a bolttípusok súlya némileg változott az élelmiszerek eladásánál. A szupermarketet és diszkontot magában foglaló 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletek piaci részesedése élelmiszereknél 38 százalékról 39-re emelkedett értékben. Ezzel egy időben a 2500 négyzetmétert meghaladó üzletek részaránya 28-ról 27 százalékra csökkent.

Közölték azt is, hogy változott az élelmiszer-kiskereskedelem közel 18 ezer üzletből álló hálózatán belül az összesen mintegy 15 600 hagyományos kis üzlet helyzete is: míg az 51-200 négyzetméteres boltok részaránya az élelmiszerek eladásából 17 százalékról 18-ra emelkedett, addig az 50 négyzetméteres és kisebb egységekre 9 százalék után 8 százalék jutott.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. október 4.

Óriásit esett az elektromos autók átlagára

A magyar piac egészét hirdetésszámban és megtekintésben lefedő Használtautó.hu adatai szerint 1 év alatt jelentősen csökkent a használt elektromos autók átlagára, ennek köszönhetően pedig az sem meglepő, hogy több mint másfélszeresére nőtt a legnépszerűbb modellekkel kapcsolatos érdeklődések száma is.

2024. október 4.

A ChatGPT kinyírja a keresőoptimalizálást?

A mesterséges intelligencia és a nyelvi modellek, mint például a ChatGPT, az elmúlt években robbanásszerűen terjedtek el, és mind a felhasználók, mind a vállalkozások számára új kihívásokat jelentenek. A ChatGPT jelenlegi, körülbelül 200 milliós felhasználói bázisa ugyan elenyésző a Google vagy a Google által bevezetett Gemini 4,3 milliárd felhasználójához képest – ami a Föld lakosságának közel fele –, azonban ez a szám rövid idő alatt nőtt ekkorára, ami komoly kérdéseket vet fel a vállalatok számára.

2024. október 4.

Külföldi fizikai munkára is kiterjeszthető az utasbiztosítás

A Covid-időszakot követően évről évre dinamikusan nő az utasbiztosítások száma, ami az utazások számának növekedésén túl az utazók egyre növekvő tudatosságának is az eredménye. Azt azonban továbbra is csupán kevesen tudják, hogy a pihenési célú, rövidebb utazásokon kívül kedvező biztosítási lehetőségek állnak a munkavállalási vagy tanulmányi célból, hosszabb időre külföldön tartózkodók számára is – hívja fel a figyelmet az Insura.hu biztosításközvetítő társaság.