Késhet az e-útdíj bevezetése


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az év első munkanapján nem írta alá a szerződést a pályázaton nyertes Getronics.


Az e-útdíj tenderen nyertes Getronics az év első munkanapján levélben közölte az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt.-vel: nem áll készen az elektronikus útdíjrendszer szerződésének aláírására – írja a Népszabadság. A Magyar Nemzet úgy tudja, ennek oka az, hogy a cég mellé betársult norvég Q-Free ASA kiszállna az üzletből.

A helyzet így teljesen bizonytalanná vált: elvileg elképzelhető, hogy a tenderen 34,89 milliárd forintos ajánlatával győztes céggel mégis megállapodást kötnek a törvényes határidőn belül, de az is lehetséges, hogy az ÁAK egyszerre kezd tárgyalásokat a győztessel és a nála érdemben több pénzt kérő, a tenderen második T-Systems-szel, mint ahogy az is, hogy a késlekedés miatt nem vezetik be július elsejétől a megtett úttal arányos díjfizetést a teherautók számára a hazai közutakon. Ez utóbbi verzió jelentős díjbevételtől fosztaná meg a büdzsét.

 

 


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

MNB: erősödhet a kereskedelmi ingatlanpiac aktivitása

Miután 2023-ban az irodapiaci és ipari-logisztikai kihasználatlansági ráták visszafogott kereslet és érdemi új átadások mellett tovább emelkedtek, 2024-ben a gazdasági növekedésen keresztül erősödhet a kereskedelmi ingatlanpiac aktivitása – állapította meg a jegybank szakértője a Magyar Nemzeti Bank (MNB) csütörtöki online sajtótájékoztatóján.