Keveseknek van a váratlan helyzetekre biztonságot nyújtó pénzügyi megoldása


A pénzügyi biztonság, az anyagi függetlenség megteremtése ugyan tízből kilenc embernek fontos, ugyanakkor megtakarításuk nem éri el azt a szintet, amely biztonságot jelentene a váratlan helyzetekre – derül ki a Groupama Biztosító megbízásából készült országos reprezentatív kutatásból.

Füzes Edit, a Groupama Biztosító lakossági személybiztosítási termékmenedzsment vezetője kedden Budapesten ismertette a felmérés eredményeit, amely alapján a válaszadók 79 százaléka tartja magát pénzügyek terén tudatosnak, 91 százalékának fontos az anyagi függetlenség és stabilitás, 90 százalékának pedig a jelenlegi bizonytalan gazdasági helyzetben a megtakarítás.

Az öngondoskodás szerepét az idős korra felkészülésben minden második válaszadó kiemelten kezeli, a lelki és testi egészség megőrzése, a fizikai jóllét biztosításnak szándéka inkább a fiatalabb korosztályok képviselőire jellemző, a legelső helyen azonban az anyagi biztonság megteremtését említették a váratlan helyzetekre.

A kutatásban rákérdeztek, hogy milyen váratlan eseményektől tartanak leginkább az emberek, és bár a résztvevők sok dolgot említettek – egy újabb járvány kitörésétől a munkanélküliségig – az első helyeken olyan események szerepelnek, melyek a személyüket, egészségüket érintik: haláleset, betegség, baleset. A válaszokból az is kiderül, hogy a többség nem áll készen pénzügyileg ezeknek a helyzeteknek a kezelésére, megoldására.

A válaszadók közül 20 százaléknak van megtakarítása és életbiztosítása is, 16 százaléknak csak életbiztosítása, 22 százaléknak csak megtakarítása, 41 százalék azonban egyikkel sem rendelkezik. A megkérdezetteknek átlagosan 22 hónapnyi tartalékra lenne szükségük a pénzügyi biztonságérzethez, azonban mindössze 42 százalékuk rendelkezik megtakarítással, amelynek összege a válaszadók felénél kevesebb mint fél évre elegendő.

A kutatásban részt vevők 80 százaléka attól tart, hogy a következő időszakban csökken tartaléka és pénzügyi bizonytalanságba kerülhet, 11 százaléka érzi azt, hogy éppen elegendő a megtakarítása és csupán 9 százalékának van többlet tartaléka. Vannak, akiknél a pénzügyi lehetőségek hiánya a kizáró ok egy kockázati életbiztosítás megkötésére, másokat a tájékozatlanság tart vissza. A válaszadók 13 százaléka nem találkozott még jó ajánlattal, illetve egytizede nem ismeri az életbiztosításokat.

A válaszadók 54 százaléka hajlandó lenne kockázati életbiztosításra költeni, átlagosan havi 7100 forintot, a többség az életét és az egészségét félti, de inkább a vagyontárgyaira, és nem önmaga védelmére köt biztosítást. A Groupama Biztosító reprezentatív felmérése 1000 válaszadó megkérdezésével készült a 18-65 éves korosztályban február 23 és március 6 között.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OC: Emelkednek az árak a fővárosi ingatlanpiacon

Némi lassulás és kismértékű csökkenés után újfent emelkedő árspirál jellemezi a fővárosi ingatlanpiacot, a legmarkánsabban a családi házak négyzetméterára nőtt, ismertette az Otthon Centrum elemzési vezetője az első negyedéves adatokat.

2024. május 7.

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.