Kgfb: nem egyértelmű a drágulás


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Internetes alkuszcégek szerint 5-8 százalékkal drágultak a tarifák, míg a Mabisz szerint a díjak lényegesen nem változtak.


A Biztosítás.hu alkuszi portál szerint akár 1,5 millió autósnak is emelkedhet a kötelező gépjármű-feleleősségbiztosítás (kgfb) díja a szombaton hajnalban megjelent 2014-es biztosítási tarifák alapján. A Netrisk.hu is arra hívja fel a figyelmet, hogy hosszú évek után megáll az kgfb átlagdíjak csökkenése, és az idei kampányban akár 6-8 százalékos átlagos díjemelkedésre is számítani lehet.

A Netrisk szerint a biztosítók a korábbinál nagyobb hangsúlyt helyeznek a jó ügyfelek megtartására, míg a Biztosítás.hu közlése szerint a biztosítók által előzetesen is beharangozott díjemelés átlagosan az 5, esetenként pedig a 100 százalékot is eléri, és a díjemelés mellett a biztosítók több tízezer károkozó autós szerződését is felmondhatják novemberben. Kevés idén az új kedvezmény – állapítja meg mindkét portál.

Más trendeket lát a kgfb-tarifákban a Magyar Biztosítók Szövetsége; a szervezet szóvivője szerint az alkuszok saját számításaikkor csak a teljes ügyfélkör egy szegmensére fókuszálnak, jellemzően azokra, akik interneten keresztül váltanak biztosítót. Gilyén Ágnes szerint a Mabisz szakértői is végeztek próbaszámításokat, azok eredménye viszont az lett, hogy a díjak lényegesen nem változtak az egy évvel ezelőttihez képest. Ezekre a számításokra is igaz azonban, ami az alkuszokéra: nem átfogóak – fűzte hozzá.

Mindezek alapján a díjak alakulásának valódi trendjéről csak később, a teljes piac elemzése után fogalmazhatók meg állítások – mondta a Mabisz szóvivője.

Szombaton hajnalban több mint 100 oldalon tette közzé 15 hazai biztosító a 2014 január elsejétől érvényes kötelező felelősségbiztosítási díjakat. Bár a január 1-ei évfordulóval rendelkező autósok száma jelentősen csökkent az elmúlt években, még így is közel 2,5 millió autóst érint a soron következő novemberi kampány.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. június 14.

Még mindig sokan mondanak le a nyaralásról

Nagyon vegyes a kép az utazási tervek terén. Összességében javult a középkorúak utazási helyzete, és akik terveznek nyaralást, azok többet szánnak erre a K&H biztos jövő index szerint, de a koronavírus járvány utáni időszakhoz képest még mindig visszafogottnak mondható az utazási kedv. Ráadásul még mindig sokan vannak, akik a pénzhiány miatt nem tudnak hosszabb vakációt beiktatni: a válaszadók 71 százalékánál ez az indok. Ez az arány nem sokkal alacsonyabb a tavalyi 77 százaléknál, viszont még mindig jóval meghaladja a tavalyelőtti 58 százalékos arányt.

2024. június 14.

Májusban minden termékcsoportban nőtt az építőanyag-értékesítés volumene

Az építőanyag-piacon minden termékcsoportban nőtt az értékesítés volumene májusban, az árak azonban csökkentek, ami kedvező jel az otthonfelújítási program júniusi indulása előtt és a lakásépítési szegmens lassú, de biztos felpörgésére utal – erről Juhász Attila, az Újház Zrt. és az ÉVOSZ Építőanyag-kereskedelmi elnöke tájékoztatott pénteken.