Krízis-üzemmódban a cégek: fontosabb a költségcsökkentés, mint a piaci részesedés


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A vállalati működési és üzletviteli költségek hónapról hónapra csak növekednek. Ez a jelenség már folyamatosnak és állandónak tekithető. A kiadások növekedésére a legnagyobb hatást az energia, a gáz, a fémek és más nyersanyagok árának emelkedése gyakorolja, mivel ezek a gyártási és szolgáltatási folyamatok alapját képezik. Az egyes költségkategóriák növekedése dominóként váltja ki más kategóriák növekedését, ha például nő a logisztikai szolgáltatások költsége, akkor az előbb-utóbb a teljes ellátási lánc, még a hulladékgazdálkodás költségeit is növelni fogja.

A folyamatos drágulást szinte már minden cég igyekszik valamilyen intézkedéssel, megszorítással kezelni, azonban általában ez a létszámleépítésnél és a marketingbüdzsé megnyirbálásánál nem jut tovább. A több mint 40 országban működő Expense Reduction Analysts költségoptimalizáló tanácsadó cég legfrissebb kutatása szerint a vállalatok tanultak a 2008-as válságból, mégsem tették meg a megfelelő lépéseket: a válaszadók 80%-a sajnálja, hogy anno nem készült fel időben a válságra. A sajnálat ellenére viszont most sem mondható felkészültnek a legtöbb vállalat: 81% szerint a következő 24 hónapban a költségoptimalizálás lesz a legkritikusabb, működést befolyásoló tényező.

Az elemző elmondta: „a vállalatok pénzügyi prioritásai jelentősen megváltoztak az elmúlt időszakban. Költségek, költségek, költségek. Minden korábbi prioritást kezd beelőzni a költségelemzés, még a kevésbé árérzékeny cégek esetében is. Minden gazdasági elemzés az irányba mutat, hogy 2023 a stagnálás éve lesz – vagyis a gazdasági növekedés még mélyebbre fog esni, míg a termelői árindex tovább nő. Mindez tovább gerjeszti az inflációt. A költségek növekedése középtávon is erősen érezhető lesz életünkben. Nagyon sok iparágban a jelenlegi költségnövekedést még tovább tudják hárítani a cégek az ügyfelekre, de ez egy idő után már nem fog menni a fizetőképes kereslet hiánya miatt. A beruházások és fejlesztések visszafogása megkezdődött, a következő lépés a cégek beszállítói szerződéseinek felülvizsgálata lesz.”

A pénzügyi szakemberek szerint az előttünk álló években azok a vállalatok élhetnek túl és kerülhetnek az iparáguk élére, amelyek okosan bánnak a költségeikkel, miközben maximálják a hatékonyságot és a munkaerő-megtartást.

Forrás: Expense Reduction Analysts sajtóközleménye


Kapcsolódó cikkek

2024. július 15.

A privátbanki változások a pénzügyi úri szabók digitális utódjait követelik

A hivatali időben elérhető, megszokott termékcsoportokat kínáló privátbankárok helyét az éjjel-nappal, a chaten vagy épp a social media felületein elérhető, eddig elképzelhetetlennek tűnő szakterületeken is kompetenciákat felmutatni tudó tanácsadók veszik át a vagyonkezelési piacon, ám a személyes faktor sem tűnik el, csak éppen teljesen átalakul – így vélekednek a Blochamps Capital kutatásában megkérdezett privátbanki szolgáltatók, akik az ügyfelek megtartása és megszerzése mellett egyre nagyobb kihívásnak tartják a hozzáértő szakemberek megtartását is.

2024. július 15.

Takarító robot: a magyar mérnöknőnek sikerült, ami még senkinek!

Egy innovatív takarító robot nyerte el idén az év ötletéért járó elismerést a Magyar Ipari Célgép Nagydíj átadó ünnepségén. Az immár negyedik alkalommal megrendezett Gépész Szalon június végi díjátadóján a szakma legjobbjai gyűltek össze a Millennium Házában. Összesen nyolc kategóriában tüntették ki az elmúlt év legkiemelkedőbb pályamunkáit és három különdíjat osztott ki a zsűri, köztük volt Csikós Irén, aki egy vegyiüzem poros szállítópályáinak tisztítási problémájára tervezett egy innovatív takarító robotot, és a BBM csapata, akik kiemelkedő ipari célgéppel nyertek, a pályázatot mesterséges intelligencia segítségével szerkesztett zenével adták be.

2024. július 15.

Az AutoWallis kiskereskedelmi értékesítése 17,9 százalékkal nőtt az első félévben

Az AutoWallis csoport kiskereskedelmi üzletága az első félévben 17,9 százalékkal 4924 darabra emelte eladásait, a használtautó-eladások 26 százalékkal 1205 darabra nőttek, a szerviz szolgáltatásoknál a szerviz órák száma 6,1 százalékkal 96 626-ra emelkedett az előző év azonos időszakához képest – közölte a társaság hétfőn.