KSH-ingatlan.com lakbérindex: szeptemberben vegyesen alakultak az átlagos lakbérek


A KSH-ingatlan.com lakbérindexe szerint vegyesen alakultak az átlagos lakbérek szeptemberben, országos szinten 0,1 százalékkal csökkentek augusztushoz képest, miközben Budapesten 0,4 százalékkal nőttek, éves összevetésben az országos átlagos bérleti díjak 9,6, a fővárosiak 9,9 százalékkal emelkedtek – közölte az ingatlan.com hétfőn.

A tájékoztatás szerint új piaci helyzetet jelent, hogy nyár óta több mint 16 ezerre nőtt a kiadó lakások kínálata, hasonlóan széles választékra utoljára 2021-ben volt példa.

A legtöbb kiadó lakás a fővárosban a XIII. és II. kerületben van, ahol az átlagos bérleti díj 250-350 ezer forint.

A vármegyeszékhelyek közül Debrecen, Pécs és Szeged nyújtja a legnagyobb kínálatot, 230 ezer, 150 ezer, illetve 160 ezer forintos átlagárral.

Balogh László, az ingatlan.com vezető gazdasági szakértője a közleményben felhívta a figyelmet arra, hogy a bérleti díjak emelkedésének éves üteme viszonylag magas szinten ragadt be.

Az éves drágulás a tavaly szeptemberi 12 százalékról 10 százalék alá lassult, de 2021 ősze óta sosem csökkent 9,5 százalék alá. Ez arra utal, hogy a bérleti díjak reálértékben stabilak maradtak – tette hozzá.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. november 21.

Deloitte: A Z generáció a biztosítási piacon is mást akar

A Z generáció új kihívások elé állítja az európai biztosítási piacot. Ők a digitális technológiák fejlődése, a gazdasági bizonytalanságok és a környezeti válságok hatására másfajta hozzáállással viszonyulnak a pénzügyi és biztosítási termékekhez. Amellett, hogy elsősorban a személyre szabott és kisebb biztosítási termékeket keresik, a családi és baráti kapcsolatokon alapuló bizalom is meghatározó szerepet kap döntéseikben – derül ki a Deloitte friss, kilenc európai országra kiterjedő kutatásából. A magyar fiatalok, külhoni társaikhoz hasonlóan a megszokott biztosítási termékek helyett inkább digitális megoldásokat és környezettudatos szolgáltatókat keresnek, miközben elvárják a rugalmas és átlátható szolgáltatásokat és termékeket. A biztosítók számára óriási a feladat, hogy alkalmazkodjanak a változó igényekhez és hosszú távú kapcsolatokat építsenek a jövő generációjával.

2024. november 20.

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.