Külföldön terjeszkednének a magyar cégek


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Egy nemzetközi felmérés szerint két és félszer annyi vállalat terjeszkedne a belföldi piacokon, mint amennyi külföldön, világszerte a cégek 42 százaléka tervez bővülést a saját országában, 17 százalékuk pedig más országban keresi az új üzleti lehetőségeket; Magyarországon fordított a helyzet, a vállalkozások 21 százaléka külföldön tervez növekedést, míg a hazai piacon 19 százalék.


A globális munkaerő-piaci szolgáltató Regus legújabb, 95 ország több mint 20 ezer üzleti vezetőjének és vállalattulajdonosának megkérdezésével végzett felmérése szerint a nemzetközi terjeszkedést a cégek többsége szerint (77 százalék) leginkább a kiváló minőségű munkaerő hiánya gátolja. A helyi ismeretek és kapcsolatok hiánya 62 százalékuk szerint okoz problémát.

A piaci információk és a rugalmasan igénybe vehető irodahelyiségek hiányát 57 százalék sorolta a nemzetközi terjeszkedés gátjai közé. A logisztikai és disztribúciós hálózat kialakítását a megkérdezettek 45 százaléka említette.

Új Ptk – társasági- és cégjogi változások

Az új Ptk. alapjaiban változtatta meg a társasági jog és a cégjog szabályait. A 2014. május 20-i szakmai előadáson és konzultáción szó lesz a gazdasági társaságok szervezetének és működésének változásairól, valamint arról is, hogyan érinti az új törvény a 2014. március 15. előtt alapított cégek működését. Előadóink kitérnek a Ptk.-ból kimaradó szabályok miatti új szabályozás kérdéskörére is.

Értesüljön az új szabályokról, tegye fel kérdéseit szakértő előadóinknak, dr. Kenesei Juditnak, a Fővárosi Törvényszék Cégbírósága kollégium-vezető helyettesének és dr. Noctha Tibornak, a PTE egyetemi docensének. Jöjjön el 2014. május 20-án szakmai konferenciánkra!

Helyszín: Best Western Hotel Hungária, 1074 Budapest Rákóczi út 90.

Bővebb információk és jelentkezés itt

A közlemény idézi Katerina Manout, a Regus regionális igazgatóját, aki elmondta: akár külföldön, akár saját országhatáraikon belül terjeszkednek a vállalatok, néhány kritikus tényezővel számolniuk kell.

Megbízható és naprakész piaci információkkal kell rendelkezniük, kapcsolatokat kell építeniük és meg kell találniuk a megfelelő helyszínt az új telephely megnyitásához. Hozzátette: a cégeknek egyaránt fel kell készülni a gyors terjeszkedésre és a gyors visszavonulásra is.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 3.

Használtautó.hu: áprilisban kilőtt az újautó-piac

A Datahouse által közétett, legfrissebb adatok szerint idén áprilisban 10 402 új személyautót helyeztek forgalomba. Ez a tavaly áprilisi számokhoz képest jelentős, 21,4 százalékos növekedés – számolta ki pénteken közzétett elemzésében a Használtautó.hu. Az első 4 hónapban pedig 10,4 százalékos növekedéssel 42 075-tel több új személyautó közlekedik az utakon tették hozzá.