Meghatározták a viszonteladóiknak a minimális árat, keményen büntetett a GVH


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 325 millió forint bírságot szabott ki a Casio óra- és hangszertermékek hazai forgalmazójára, valamint cseh anyavállalatára, mert meghatározták termékeik internetes viszonteladói árait a kiskereskedők számára, kiiktatva ezzel a vásárlókért folyó versenyt.

A GVH keddi közleménye szerint vizsgálatuk megállapította, hogy a FAST Hungary Kereskedelmi Kft. és cseh anyacége, a FAST CR jogelődje évekig jogsértően határozta meg az általa forgalmazott Casio karórák és billentyűs hangszerek minimális online fogyasztói árait.

Az eljárás feltárta, hogy a cégek „ajánlott fogyasztói árakat” tartalmazó listákat tettek közzé forgalmazóik számára, de a felsorolt árak alkalmazását nemcsak ajánlották, hanem folyamatosan ellenőrizték, eltérés esetén pedig azonnal figyelmeztették a webes kereskedőket. Egy esetben például a cégcsoport azzal fenyegette meg az egyik kiskereskedőt, hogy nem kap több árut, ha továbbra is 10 százalék kedvezménnyel árulja az általuk forgalmazott órákat. A cégek a felhívásokat leginkább szóban, telefonon intézték, hogy azoknak ne maradhasson írásos nyoma – ismertette a versenyhivatal.

A GVH Versenytanácsa az egységes és folyamatos versenyjogi jogsértésért szabta ki a 325 millió forintnyi, egyetemleges bírságot a két vállalkozásra. A nemzeti versenyhatóság a bírság kiszabásakor figyelembe vette, hogy a továbbeladási árak meghatározása a versenyt legsúlyosabban veszélyeztető jogsértések közé tartozik, amellyel maguk a cégek is pontosan tisztában voltak. A versenyhivatal tekintettel volt ugyanakkor arra is, hogy a két vállalkozás elismerte a jogsértést és lemondott a bíróság előtti jogorvoslat lehetőségéről, illetve a jövőbeni hasonló jogsértések elkerülése érdekében megfelelési program bevezetését vállalta.

„A tiltott ármegkötések azt eredményezik, hogy a magyar emberek emelkedő árakkal szembesülnek és többet fizetnek a termékekért, ezért a nyerészkedésnek ezt a formáját a GVH a leghatározottabban elítéli. A továbbeladási árak meghatározása elleni fellépést kiemelten fontos feladatunknak tekintjük, különösen a jelenlegihez hasonló inflációs időszakokban. Sürgetjük a piaci szereplőket, hogy az ilyen jellegű gyakorlataikkal önként hagyjanak fel, mert lelepleződés esetén akár az előző évi nettó árbevételük 10 százalékáig terjedő bírsággal is szembesülhetnek” – hívta fel a figyelmet a közlemény szerint Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2020. április 28.

2,5 milliárd forintos GVH-bírságot kapott a Booking.com

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2,5 milliárd forintos bírságot szabott ki a Booking.com online szállásfoglaló portál üzemeltetőjére, egyúttal megtiltotta a holland vállalatnak agresszív értékesítési módszereinek folytatását – közölte a versenyhivatal kedden.
2021. június 2.

26 vállalkozást lepett meg tavaly a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tavaly 26 vállalkozásnál tartott helyszíni kutatást, és csaknem 7 terabájt (több mint 7 ezer gigabájt) adatot másolt le a rajtaütések során – közölte a GVH.
2021. december 10.

300 millióra bírságolta a GVH a Telekomot

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 310 milliós bírságot rótt ki a Magyar Telekomra, amiért a fogyasztókat megtévesztve, valótlanul reklámozta korlátlanként egyes mobilinternet-csomagopcióit. A cégnek emellett kompenzációként 4 gigabyte (GB) többlet-adatforgalmat kell biztosítania a jogsértéssel érintett fogyasztói számára – közölte a GVH.