A cég jó hírnevébe kerülhet a fenntarthatósági szempontok elhanyagolása


A szervezet jó hírnevébe kerülhet, ha egy vállalat nem kezeli megfelelően az egyre szigorúbb környezetvédelmi és társadalmi elvárásokat, a cégvezetők többsége mégsem egyeztet ezekről a területekről a jogi igazgatóval – állapítja meg az EY és a Harvard Law School Center 1000 jogtanácsos és jogi vezető bevonásával készült nemzetközi közös kutatása.

Elsősorban ügyfelek elvesztésétől (77%) vagy a szervezet hírnevének gyengülésétől tartanak az EY kutatásába bevont jogászok azért, mert a cég nem kezeli megfelelően a környezetvédelmi és munkaügyi kockázatokat.

„A jogi szakemberek jól érzékelik ennek súlyát. Az ESG-szempontok ma már létfontosságúak valamennyi vállalkozás sikeres működése szempontjából. Az aktív szerepvállalás megkerülhetetlen a környezeti és társadalmi kérdésekben, az ehhez szükséges stratégia és vállalati tevékenység kialakításában sürgősen lépniük kell a cégeknek, amiben sokat segíthet egy tapasztalt külső szakértő támogatása” – hangsúlyozta Lukács Ákos, az EY klímaváltozási és fenntarthatósági szolgáltatásaiért felelős vezetője.

A válaszadóknak csak a töredéke (15%) véli úgy, hogy a vezetők teljesen tisztában vannak a vállalatukat érintő környezeti veszélyekkel. Ráadásul alig minden ötödik (22%) megkérdezett szerint van a társaságának jól meghatározott fenntarthatósági stratégiája. Tízből hat (61%) szakember azt is tapasztalja, hogy a döntéshozók nem érzik át kellőképp az olyan ügyek súlyát, mint például a kollégák jóllétének biztosítása, ami akár jelentős munkajogi perekhez is vezethet.

A felmérés eredményei alapján a környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) kockázatok tovább bővülnek, aminek következtében szinte minden jogtanácsos (99%) a munkamennyiség jelentős növekedésére számít. Sőt, sokan attól tartanak, hogy nem tudják majd kezelni az ezzel járó terheket.

„Egyre átfogóbb és szigorúbb jogi és szabályozási kötelezettségek vonatkoznak a vállalatokra a klímavédelmi célok teljesítése érdekében. A következő években ez még tovább nőhet, ahogy a vevők, az ügyfelek és a befektetők elvárásai is csak emelkedni fognak. A vállalat- és a pénzügyi igazgatók felelőssége, hogy időben bevonják és megfelelően együttműködjenek a jogi igazgatókkal a kockázatok megelőzése és a reputációs károk elkerülése érdekében” – hangsúlyozta Dr. Sefer Iván, az EY Law irodavezető ügyvédje.

A válaszadók több mint 90 százaléka szerint a jogi osztályoknak további szakértelemre és még több forrásra van szüksége ahhoz, hogy hatékonyan tudják kezelni a fenntarthatósági kérdéseket. A tanulmányból az is kiderül, hogy a megkérdezettek ötöde (20%) új munkatársak felvételével vagy a meglévő kollégák átcsoportosításával kezelné a növekvő munkaterheket. További 46 százalékuk mindezt a technológia fejlesztésével kombinálná, harmaduk (34%) pedig vegyes megoldást fontolgat, vagyis a belső erőforrásokat alternatív jogi szolgáltatók támogatásával vegyítené.



Kapcsolódó cikkek

2021. október 12.

Egyre fontosabb a fenntarthatóság a munkahelyváltásnál

A magyarok csaknem egyharmadának fontos szempont a munkahelyválasztásnál, hogy leendő munkaadójuk mennyit tesz a fenntarthatóságért, a most 18 és 26 év közötti Z generációsok pedig ennél is nagyobb arányban, 41 százalékban vélekedik így.
2022. március 1.

1,8 milliárd forinttal támogatta a magyar állam a Márkát

A Márka Üdítőgyártó Kft. 3,6 milliárd forintból újabb palackozó gyártósort telepített és egy raktárral bővítette telephelyét Felsőlajoson, amit a kormány a Nagyvállalati Beruházási Támogatási Program keretében 1,81 milliárd forinttal segített – jelentette be Varga Mihály pénzügyminiszter kedden Felsőlajoson.