Megújult az Ügyfélkapu


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Egyre többen használják az Ügyfélkaput, így nem csoda, hogy a Kormányzati Portál ráncfelvarrásra szorult. Kisebb zökkenőkkel ugyan, de 2010 márciusában elindult az új felület, amit nemcsak a könyvelőknek kell megtanulni használni, vállalkozóként és magánszemélyként is érdemes regisztrálni.

A márciusi bevallások benyújtásakor sok könyvelő bosszankodott, hiszen éppen erre az időszakra esett a magyarorszag.hu portál próbaüzeme, a sorozatos hibák miatt azonban néhány napra vissza kellett állítani a régi felületet.

A Magyar Adótanácsadók és Könyvviteli Szolgáltatók Országos Egyesülete közleményben is hangot adott az általános könyvelői felháborodásnak, mert a rendszer nem tette lehetővé a bevallások feltöltését, akadályozva ezzel a vállalkozókat, a könyvelőiket a bérek járulékainak március 12-i határidejű bevallásának teljesítésében. Az egyesület egyéb kifogásokat is megfogalmazott, többek között azt, hogy az új Ügyfélkapu nem tartalmaz előrelépést a használhatóságban, ugyanis még mindig nem beszédesek a bevallások vállalkozói tárhelyre küldött üzenetei, a dokumentum elnevezéséből nem lehet megtudni, hogy az melyik vállalkozással kapcsolatban érkezett, csak ha azt már megnyitották.

A kormányzati portál azóta elérhető, és az új rendszerben működik. Az új portál (www.magyarorszag.hu) önálló, saját internetcímmel és színkódolással ellátott oldalakból álló lapcsalád lett. Az egyik legfontosabb újítás, hogy a belépett felhasználó a saját, személyes ügyfélkapujába érkezik, melynek felépítése és működése a személyes postafiókokhoz hasonlít. Így az ügyfélnek nem kell különböző oldalakra ellátogatnia a tárhely- és dokumentumkezelési szolgáltatások eléréséhez, mindent megtalál egy helyen, és ide gyűjtheti össze az általa gyakran használt szolgáltatásokat is.

A megújult portálon kívül az elmúlt időszak legjelentősebb újdonságai, hogy már nemcsak az okmányirodáknál, hanem az APEH ügyfélszolgálatainál is lehet ügyfélkapus regisztrációt indítani, és az Általános Nyomtatványkitöltővel (ÁNYK) egyszerűbbé vált az elektronikus bevallások benyújtása.


Kapcsolódó cikkek

2024. június 25.

Megjelent a NIS2-törvény IT-követelményeket tartalmazó rendelete

Június 24-én hatályossá vált a kiberbiztonsági tanúsításról és a kiberbiztonsági felügyeletről szóló „Kibertan törvény” IT követelményrendszerét tartalmazó kormányrendelete. A NIS2 törvényhez kapcsolódó végrehajtási rendelet megjelenése egyformán jelentős lépés a jogszabállyal érintett cégek, a leendő auditorok és a tanácsadók számára is. A 120 oldalas dokumentum pontosan tartalmazza ugyanis azokat a követelményeket, amelyek alapján az érintett cégek felkészülése/felkészítése már elindítható, valamint a 2025-ben induló hatósági kiberbiztonsági audituk pedig megtervezhetővé válik. A Grant Thornton nemzetközi üzleti- és adótanácsadó cég szakértői a következőkben segítséget nyújtanak a rendelet értelmezésében.

2024. június 25.

Július 1-től hatályos a kötelező visszaváltási rendszer

2024. július 1-től már nem hozhatók forgalomba kötelezően visszaváltási díjas, azaz a DRS (Deposit Refund System) hatálya alá tartozó termékek az előírt MOHU regisztráció nélkül. A 2024. június 30-ig forgalomba hozott termékek –kifutó jelleggel – továbbra is forgalomban maradhatnak, de nem gyűjthetők vissza a DRS rendszerben, hanem csak szelektív hulladékként. A csekély mennyiséget forgalomba hozó gyártók azonban továbbra is mentesülnek a DRS kötelezettségek alól – tájékoztat a Niveus Consulting Group.