Nagyot ment tavaly a kereskedelem


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az elmúlt évben 2020-hoz képest 3 százalékkal nőtt a kereskedelmi forgalom, ami azt jelenti, hogy meghaladta a 2019-es, vagyis a járvány előtti szintet is.

A kerekedelmi forgalom ősztől 5-6 százalékos növekedést mutatott a megelőző évhez képest, az ünnepi időszakot megelőzően soha nem látott sorok álltak az áruházak pénztárainál – jelentette ki az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára, Vámos György az M1 műsorában.

A korábbi rendkívül dinamikus, évi 30-40 százalékos növekedéshez képest 2020-ban és 2021-ben kisebb ütemben 20-25 százalékkal bővült az online kereskedelem, vagyis a webáruházak forgalma, amely a teljes kereskedelmi forgalom 10-12 százalékát jelenti.

A webáruházi vásárlás esetén érdemes arra figyelni, hogy a vevőt 14 napos indoklás nélküli elállási jog illeti meg, vagyis a kereskedő ezen időszak alatt köteles visszavenni a terméket.

A leértékeléssel történő trükközést akadályozza meg az a májustól érvényes intézkedés, hogy a leértékelt árnak az azt megelőző 30 nap legalacsonyabb ára lehet a kiindulópontja. Nem lehet tehát a jövőben úgy leértékelni egy árut, hogy a leértékelés előtt egy nappal felemelik az árát és ahhoz képest adnak kedvezményt.

A kormányzati intézkedések, az adóvisszatérítés, a 13. havi nyugdíj és a minimálbér-emelés februárban 900 milliárd forint pluszjövedelmet jelentenek a háztartásoknak, ami meg fog látszani a kereskedelmi forgalomban is – jelentette ki a főtitkár.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 22.

Lendületet vett az ingatlanpiac

A hazai ingatlanpiacon a Duna House (DH) becslése szerint az első félév 61 646 adásvétellel zárult, ami 40 százalékos emelkedés a tavalyi év azonos időszakához képest.

2024. július 22.

Online személyi kölcsönök: kisebb hiányosságokkal, de megfelelően tájékoztatnak a hitelintézetek

Az MNB témavizsgálata hat hitelintézet online személyi kölcsön igénylése kapcsán az ügyfél-tájékoztatási gyakorlatot tekintette át. Bár jelentős jogsértés nem merült fel, az MNB a kisebb hiányosságok megszüntetéséért, s az átláthatóbb tájékoztatásért több intézkedést is hozott. A feltárt problémák miatt kiszabott 6,6 millió forint bírság mellett a felügyelet figyelemmel követi a hiányosságok kijavítását is – olvasható a jegybank honlapján megjelent közleményben.