Nem adható egyszerre számla és nyugta
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Számlakibocsátás esetén az online pénztárgépből nem szabad nyugtát kibocsátani – hívja fel a figyelmet a NAV.
Az általános forgalmi adóról szóló törvény szerint egy adott ügyletről az adóalany vagy számlát vagy nyugtát ad, a kettő sosem történhet párhuzamosan – írja a NAV a honlapján közzétett tájékoztatóban.
Ezért, ha az adóalany az adott ügyletről – nem az online pénztárgéppel előállított – számlát bocsát ki, az ügylet adatait nem kell beütnie az online pénztárgépbe.
Amennyiben az online pénztárgépből történő nyugtakibocsátást követően kerül sor számlakibocsátásra (például azért, mert a vevő akkor jelzi, hogy számlát kér, amikor a nyugta kibocsátására vonatkozó parancs már nem vonható vissza), akkor a nyugtát sztornírozni kell.
Amennyiben az ügylet adatainak az online pénztárgépben történő rögzítése valamilyen okból (például az ellenértéknek a pénztárgépben való rögzítése céljából) mégis szükségessé válik, arra csak „nem adóügyi bizonylat” kiállításával kerülhet sor a tájékoztató szerint.
(Forrás: MTI)
Szakmai fórum és képzés: 2014. április 8.
|