Nőtt az import használt személyautók száma januárban


Januárban 10 606 import használt személyautó kapott hazai rendszámot, 7,2 százalékkal több, mint 2021 januárjában –  közölte a JóAutók.hu a DataHouse adatai alapján.

A használtautó piactér tájékoztatása szerint eközben új autóból 8088-at regisztráltak, ami 8,8 százalékkal marad el a tavaly januári értéktől, ezzel tovább nőtt a használt autók súlya a frissen forgalomba helyezett személyautók körében. Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója szerint a piaci adatok azt mutatják, hogy egyelőre tovább mélyül a chiphiány miatt kialakult kínálati válság. A piacról hiányzó új autók egy részét a vásárlók kényszerűen a használtautó-piacról igyekeznek beszerezni, ami élénkíti a használtautó-importot.

A behozott használt autók közötti márkasorrend januárban is a korábbi évek mintáját követte, a legnépszerűbb márka a Volkswagen volt 11 százalékos részesedéssel, a második az Opel 10 százalékkal, a harmadik a Ford 9 százalékkal, a negyedik pedig a Toyota, amely csaknem 6 százalékos részarányt ért el az év első hónapjában. A JóAutók.hu várakozása szerint az újautó-piac mostanra közel került a félvezetőhiány miatt visszaeső forgalom mélypontjához, de az ellátási helyzet normalizálódásáig legalább az év közepéig várni kell, így a következő hónapokban még stagnáló eladási értékekre lehet számítani.

A használtautó-import aktivitása egész évben magas szinten stabilizálódhat, ennek eredményeképpen a tavalyi 132 ezret követően idén akár 140 ezerre is nőhet a behozott használt autók száma – közölték.

(MTI)



Kapcsolódó cikkek

2020. szeptember 7.

Magyarországon kisebbet zuhant az autópiac

A nyári hónapok alatt 25-30 százalékkal esett vissza a forgalom a koronavírus-járvány miatt, míg Európában felével zuhant az előző év azonos időszakával összehasonlítva – mondta Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (GÉMOSZ) elnöke az M1 műsorában.
2018. január 16.

PwC: radikálisan átalakul az autópiac

Az új megosztási módok elterjedése miatt a gépkocsik száma Európában 280 millióról 200 millióra, míg az Egyesült Államokban 270 millióról 212 millióra csökkenhet 2030-ig. Ezzel szemben Kína gépkocsiállománya 180 millióról 280 millió darabra nő.