Nyilvános a jövő évi fogyasztóvédelemi ellenőrzések programja: kik számíthatnak vizsgálatra?


2024-ben is számos területen számíthatnak átfogó fogyasztóvédelmi célellenőrzésekre a vállalatok – hívja fel a figyelmet az EY. Jövőre biztosan sor kerül az infláció letörése érdekében idén bevezetett intézkedések vizsgálatára, ahogyan a közműszolgáltatók működésének, a játékokat, a mosó-, és tisztítószereket, valamint a kozmetikumokat forgalmazók ellenőrzésére is.

Közzétette az Igazságügyi Minisztérium a 2024-re tervezett fogyasztóvédelmi ellenőrzési programját. A 2024-es évre meghirdetett 29 pontból álló ellenőrzési listából látható, hogy fókuszban maradnak a webshopok, a szavatosság és a jótállás, az építési termékek és a specifikus élelmiszerek. Felkerültek a betervezett ellenőrzések közé az autósboltok, a kertészeti gépeket, a lakkokat és festékeket, valamint a fűszerpaprikát árusító üzletek is. Jövőre is vizsgálják a fogyasztóvédelmi hatóságok például a veszélyes termékeket, az online kereskedelmet, de a játékokat, univerzális akkumulátortöltőket is.

„A 2023-as év több új fogyasztóvédelmi szabályt és számos módosítást hozott, amelyeket az érintett vállalkozásoknak jövőre már alkalmazniuk kell. A megfelelés elmaradása 2024-ben a bírságrendszer reformja miatt ráadásul jóval magasabb büntetéseket vonhat majd maga után, mint amelyeket az idén tapasztalhattak a mulasztó cégek. A hagyományosan szigorú hazai fogyasztóvédelmi hatósági elvárásoknak csak a jól felkészült cégek tudnak majd megfelelni. A digitális fogyasztóvédelem, a gyermekek és családok védelme pedig, ahogyan a termékbiztonság is a prioritások között marad” – hangsúlyozta Dr. Nagy Andrea Magdolna a Vámosi-Nagy Ernst & Young Ügyvédi Iroda fogyasztóvédelmi praxisának vezető ügyvédje.

2024-ben az ellenőrzések ismételten kiterjednek a gyermekeket és a fiatalkorúakat védő fogyasztóvédelmi rendelkezések betartására is. Emellett hatósági célkeresztben lesznek a szezonálisan kapható textiltermékek, a játszótéri eszközök és a szórakoztatási célú berendezések és a dohánytermék is. Az állatfelszerelési termékeket gyártók és forgalmazók, az adattörlő címkék, a tiltott BMHCA tartalmú kozmetikumok, a játszótéri eszközök és a lítium akkumulátorral működő villamossági termékek szintén komoly vizsgálatokra számíthatnak.

Dr. Nagy Andrea Magdolna arra is felhívta a figyelmet, hogy ismételten ellenőrzik majd, hogy a cégek pontos tájékoztatást adnak-e a szavatosságról, jótállásról, és megtévesztik-e a vásárlóikat az online térben közreadott kereskedelmi kommunikáció során.

Forrás: Vámosi-Nagy Ernst & Young Ügyvédi Iroda sajtóanyaga


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OC: Emelkednek az árak a fővárosi ingatlanpiacon

Némi lassulás és kismértékű csökkenés után újfent emelkedő árspirál jellemezi a fővárosi ingatlanpiacot, a legmarkánsabban a családi házak négyzetméterára nőtt, ismertette az Otthon Centrum elemzési vezetője az első negyedéves adatokat.

2024. május 7.

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.