Országos ellenőrzést indít a NÉBIH


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A vendéglátósok idén is számíthatnak a hatóság szezon előtti ellenőrzési kampányára.


A nyári szezonkezdet előtt országos ellenőrzést indít a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal – mondta a Nébih vendéglátás és étkeztetés felügyeleti osztályának vezetője az M1 aktuális csatornán szerdán.

Zoltai Anna elmondta: a hagyományos szezonális ellenőrzések kiterjednek a vendéglátó-ipari létesítményekre, az ott zajló tevékenységre, és az elkészített vagy forgalmazott élelmiszerekre. Az ellenőrök vizsgálják a higiéniát, az élelmiszerbiztonsági szabályok betartását – ez utóbbi esetében különösen nagy jelentősége van a hőkezelésnek vagy a hűtésnek – és figyelik a személyi higiéniát is – jelezte.

Tájékoztatott arról is, hogy évek óta nagy hangsúlyt fektetnek az élelmiszerek nyomon követhetőségének ellenőrzésére. Tapasztalataik szerint az igényes vendéglátóhelyeken nyomon követhetőek a felhasznált alapanyagok, élelmiszerek.

A vendéglátásban is kötelező a fogyasztókat figyelmeztetni az élelmiszerek allergiát okozó jellemzőire – közölte Zoltai Anna.

A tavalyi, két hónapon át tartó nyári ellenőrzésekről elmondta, hogy 30 tonna terméket vontak ki a forgalomból, ami szavai szerint nem jelentős mennyiség.

Atipikus hibák közé sorolta például a takarítás hiányát, a nem megfelelő mosogatást, az egészségügyi vizsgálatok nélküli dolgozók alkalmazását, a személyi higiéniás szabályok megszegését, vagy az utcai értékesítéskor felmerülő hiányosságokat, közöttük a kézmosó és a személyzeti illemhely hiányát.  

A fogyasztók a Nébih zöld számán, a 06/80-263 244-es telefonszámon jelezhetik, ha hiányosságokat tapasztalnak – tette hozzá.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. november 21.

Megszületett a bérmegállapodás, jövőre 9 százalékkal nő a minimálbér

Megszületett a hároméves bérmegállapodás: jövőre kilenc, két év múlva tizenhárom, három év múlva pedig tizennégy százalékkal nő a minimálbér – jelentette be a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára csütörtökön Miskolcon.

2024. november 21.

Deloitte: A Z generáció a biztosítási piacon is mást akar

A Z generáció új kihívások elé állítja az európai biztosítási piacot. Ők a digitális technológiák fejlődése, a gazdasági bizonytalanságok és a környezeti válságok hatására másfajta hozzáállással viszonyulnak a pénzügyi és biztosítási termékekhez. Amellett, hogy elsősorban a személyre szabott és kisebb biztosítási termékeket keresik, a családi és baráti kapcsolatokon alapuló bizalom is meghatározó szerepet kap döntéseikben – derül ki a Deloitte friss, kilenc európai országra kiterjedő kutatásából. A magyar fiatalok, külhoni társaikhoz hasonlóan a megszokott biztosítási termékek helyett inkább digitális megoldásokat és környezettudatos szolgáltatókat keresnek, miközben elvárják a rugalmas és átlátható szolgáltatásokat és termékeket. A biztosítók számára óriási a feladat, hogy alkalmazkodjanak a változó igényekhez és hosszú távú kapcsolatokat építsenek a jövő generációjával.

2024. november 20.

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.