Ötödével csökkent tavaly a forgalomba helyezett új autók száma


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Magyarországon tavaly 128 031 új személygépjárművet helyeztek forgalomba, 19 százalékkal kevesebbet a 2019-es évinek, míg a forgalomba helyezést követő hat hónapon belül kivont gépkocsik aránya 25 százalékot tett ki.

Az értékesítésben a benzines autók túlsúlya érzékelhető a dieselek kárára, ami – értékelésük szerint – a széndioxid kibocsátás szempontjából nem jó folyamat, míg más károsanyagok oldaláról nézve kedvezőbb. A tisztán elektromos és a plug-in hibrid autók piaci részaránya 2,5 százalék alatt maradt – közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) a 2020. évi új gépjármű forgalomba helyezési piacról készített összefoglalójában.

15 évesre öregedett a hazai gépjárműpark

Az elektromos autókra biztosított állami támogatás egy nap alatt elfogyott, azonban a realizált üzlet, egyelőre azt mutatja, hogy a gyors foglalás nem minden esetben jelent majd üzletkötést.

Az egyesület közleménye szerint tavaly a használt autó behozatala némileg felette volt az új autókénak. A magyar személygépjármű park átlagos életkora a 2008. évi 10,5 évről mára 15 év közelébe öregedett, ami azt jelenti, hogy átlagosan EURO 4-es besorolású.

A nagyhaszonjárművek forgalomba helyezése 2020-ban lendületesen indult, bizakodás és erős beruházási kedv jellemezte az üzemeltetőket egészen a vírus magyarországi megjelenéséig. Valamennyi nagyhaszonjármű gyártó a 13-16. hétben bezárásra kényszerült az ellátói láncok akadozása miatt, ezért az új megrendelések mellett a forgalomba helyezések is drasztikusan csökkentek. A magyar piac biztonságát jelzi, hogy 1-2 kivételével nem mondtak vissza megrendelést.

Tavaly decemberben 283 darab nagyhaszonjárművet értékesítettek, ami 12 százalékkal marad alatt az előző évi decemberi számnak. A teljes 2020. évben forgalomba helyezett nagyhaszonjárművek száma 3380 darab, ami 36 százalékkal kevesebb az előző évinek, az egyesület becslése szerint 2021-ben az adatok közelítik a 2019. évit.

Hamarosan csak elektromos buszokra írható ki tender

Múlt évben 632 új autóbuszt helyeztek forgalomba, amely összességében 11 százalékkal marad el az előző évitől. Az autóbusz 2021. évi piaci előre jelzésükben rámutattak arra, hogy a kormány döntése értelmében 2022-től kezdve közbeszerzési eljárást csak tisztán elektromos buszra lehet kiírni, és 2024-et követően csak elektromos busz lehet forgalomba helyezni Magyarországon a városi alacsonypadlós kategóriában, így 2022-ig jelentősebb diesel busz beszerzés prognosztizálható.

A motorpiac 2020-ban 5,2 százalékos növekedést mutatott, a trend mely 2019-ben 30 százalékos darabszám növekedést okozott, nem fordult meg. Némileg csökkent a 125 köbcentis robogók aránya, nőtt viszont a 125 köbcenti motorkerékpárok eladási darabszáma és ezzel aránya – közölte az MGE.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. november 21.

Megszületett a bérmegállapodás, jövőre 9 százalékkal nő a minimálbér

Megszületett a hároméves bérmegállapodás: jövőre kilenc, két év múlva tizenhárom, három év múlva pedig tizennégy százalékkal nő a minimálbér – jelentette be a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára csütörtökön Miskolcon.

2024. november 21.

Deloitte: A Z generáció a biztosítási piacon is mást akar

A Z generáció új kihívások elé állítja az európai biztosítási piacot. Ők a digitális technológiák fejlődése, a gazdasági bizonytalanságok és a környezeti válságok hatására másfajta hozzáállással viszonyulnak a pénzügyi és biztosítási termékekhez. Amellett, hogy elsősorban a személyre szabott és kisebb biztosítási termékeket keresik, a családi és baráti kapcsolatokon alapuló bizalom is meghatározó szerepet kap döntéseikben – derül ki a Deloitte friss, kilenc európai országra kiterjedő kutatásából. A magyar fiatalok, külhoni társaikhoz hasonlóan a megszokott biztosítási termékek helyett inkább digitális megoldásokat és környezettudatos szolgáltatókat keresnek, miközben elvárják a rugalmas és átlátható szolgáltatásokat és termékeket. A biztosítók számára óriási a feladat, hogy alkalmazkodjanak a változó igényekhez és hosszú távú kapcsolatokat építsenek a jövő generációjával.

2024. november 20.

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.