Recesszióra készül a brit jegybank


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Jelentős kamatemelés után recessziós figyelmeztetést adott ki a Bank of England.

Fél százalékponttal, az eddigi 1,25 -ről 1,75 százalékra emelte alapkamatát a Bank of England; ekkora kamatemelésre legutóbb 27 éve volt példa.

A kamatemelés annyiban nem volt váratlan, hogy a brit statisztikai hivatal legfrissebb adatai szerint az éves infláció júniusban 9,4 százalékos volt. A brit jegybank előrejelzésében úgy véli, a pénzromlás üteme több, mint 13 százalékos lesz az év végén az emelkedő energiaárak nyomán.

A Bank of England a kamatdöntéssel együtt ismertette felülvizsgált éves makrogazdasági prognózisait, mely szerint a szigetország gazdasága a negyedik negyedévtől recesszióba süllyed, és a gazdasági visszaesés 2023-ban is kitart. Elemzésük szerint a recesszió összesen 2,25 százalékkal mérsékli a brit GDP-t.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. november 21.

Deloitte: A Z generáció a biztosítási piacon is mást akar

A Z generáció új kihívások elé állítja az európai biztosítási piacot. Ők a digitális technológiák fejlődése, a gazdasági bizonytalanságok és a környezeti válságok hatására másfajta hozzáállással viszonyulnak a pénzügyi és biztosítási termékekhez. Amellett, hogy elsősorban a személyre szabott és kisebb biztosítási termékeket keresik, a családi és baráti kapcsolatokon alapuló bizalom is meghatározó szerepet kap döntéseikben – derül ki a Deloitte friss, kilenc európai országra kiterjedő kutatásából. A magyar fiatalok, külhoni társaikhoz hasonlóan a megszokott biztosítási termékek helyett inkább digitális megoldásokat és környezettudatos szolgáltatókat keresnek, miközben elvárják a rugalmas és átlátható szolgáltatásokat és termékeket. A biztosítók számára óriási a feladat, hogy alkalmazkodjanak a változó igényekhez és hosszú távú kapcsolatokat építsenek a jövő generációjával.

2024. november 20.

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.