Részvénytársasággá alakult a Stadler vasúti járműgyártó budapesti központja
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Részvénytársasággá alakult a Stadler cégcsoport magyarországi vezérképviseleti feladatát ellátó budapesti leányvállalata 2023. július 1-től, a változást a projektek ellenőrzésével, a magyar beszállítói lánc erősítésével bővülő feladatkör indokolta – közölte a svájci központi vasúti járműgyártó hétfőn.
A Stadler Trains Magyarország Zrt. irányítását három fős igazgatóság látja el, az elnöki tisztséget Homolya Róbert tölti be, feladata a vállalat hazai stratégiájának megtervezése, végrehajtása. Az operatív munkát a vállalatcsoportnál különböző funkciókat 15 éve betöltő Kiss Csaba irányítja vezérigazgatói minőségben. A tulajdonos képviseletében a igazgatóság harmadik tagja Peter Spuhler, a Stadler vállalatcsoport elnöke.
A budapesti központ részvénytársasággá alakulása a Stadler szolnoki és pusztaszabolcsi leányvállalatainak működését és irányítását nem érintik.
A Stadler budapesti központja 2005-ben alakult, hogy támogassa a FLIRT motorvonatok magyarországi megrendelésének lebonyolítását. Azóta a vállalatcsoport 143 FLIRT vonatot, 40 KISS emeletes motorvonatot, és 12 Citylink tram-traint értékesített Magyarországon.
A Stadler magyarországi munkavállalóinak létszáma meghaladja a 750 főt, összesített 2022-es árbevétele több mint 57 milliárd forint volt, az előző évhez képest mintegy 6,5 százalékkal bővült.
A 2022-es konszolidált auditált cégcsoport adatok szerint a Stadler megrendelésállománya tavaly rekordmagasságot ért el, 8,6 milliárd svájci frankot tett ki, ami 54 százalékos növekedés az előző évhez képest. A cégcsoport tavalyi árbevétele 3,2 százalékkal, 3,8 milliárd svájci frankra nőtt. Árbevétel alapján a Stadler a világ 3. legnagyobb vasúti járműgyártója a kínai CRRC és az Alstom mögött.
(MTI)