Sikeres Debrecen és a Wizz Air együttműködése


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Sikertörténetnek nevezték a szereplők Debrecen és a Wizz Air légitársaság tízéves együttműködését az évforduló alkalmából tartott sajtótájékoztatón a debreceni repülőtéren kedden.

Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója hangsúlyozta: a légitársaság helyzete stabil, a likviditás biztosítására 1,6 milliárd euró készpénzzel rendelkeznek, a mai nehéz helyzetben is előre tekintenek, fejlesztenek. Felidézte, hogy a légitársaság elmúlt tízéves fejlődése Debrecennel is összekapcsolódott: 2012 júliusában indították el Debrecenből az első London-Luton járatukat, néhány évvel később pedig működési bázist hoztak létre a légikikötőben.

Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára azt mondta, a sikerek továbbvitele, stabilizálása érdekében vásárolta meg az állam a repülőteret működtető cég többségi tulajdonát az év elején, ezáltal a debreceni az egyetlen magyar állami tulajdonban működő nemzetközi repülőtér az országban. Utalt arra, hogy sorozatos kihívások érik a légiközlekedési iparágat, Magyarország gazdaságát, benne Debrecent és a régiót is: a koronavírus-járvány után azonnal bekövetkezett „a még nagyobb horderejű, még messzebb ható következményekkel járó válság az orosz-ukrán háború képében”.

Utóbbi Magyarországot érintő negatív hatásait a kormány teljes erejéből igyekszik hárítani, „ezermilliárdokat fordítunk arra, hogy a magyar családok, a magyar cégek amennyire lehetséges, mentesüljenek a következmények alól” – fogalmazott Magyar Levente. Hozzátette: közben nem tévesztik szem elől azt, hogy vannak olyan, az ország gazdasága, működtetése szempontjából kiemelt feladatok, amelyeket nem szabad feladni. Ilyennek nevezte a debreceni repülőtér működőképességének fenntartását. Magyar Levente szerint Debrecen teljesítménye egyedülálló: az elmúlt években a város magához tudta vonzani a magyar éves GDP mintegy tíz százalékát gazdasági befektetési értékben.

A koronavírus-járvány időszaka, majd a háborús helyzet ugyan átírta a terveiket, de a folyamatos fejlesztésről nem mondtak le: a járvány idején 60 új repülőgépet vettek át, amelyek hatékonyabb, gazdaságosabb üzemeltetést tesznek lehetővé – mondta a vezérigazgató, Váradi József megjegyezve, hogy az idén már 33 százalékkal több, 53 millió utast szállítanak, mint 2019-ben, amikor 40 millió volt az utasszám.     Hozzátette: Európa legfiatalabb gépparkjával rendelkeznek, most 170 repülőgépük van, ezt a számot az évtized végére. Megháromszorozzák, jelenleg 435 repülőre van leadott megrendelésük. Ez a világ legnagyobb megrendelés-állománya – mondta Váradi József jelezve, hogy 8-10 éven belül a legalacsonyabb költségekkel működő, a legalacsonyabb jegyárakat kínáló légitársággá akarnak válni.

Mérföldkő volt ebben a Wizz Air első, London-Luton menetrendszerű járatának tíz évvel ezelőtti elindítása – mondta Papp László (Fidesz-KDNP), Debrecen polgármestere, megjegyezve, hogy Debrecen elmúlt nyolc éve a gazdaságfejlesztési sikerekről szólt, amiben kulcsszerep jutott a működő repülőtérnek. Ebben az időszakban több mint 10 milliárd euró, mai árfolyamon 4 ezer milliárd forintot meghaladó működő tőke érkezett a városba, ami egyedülálló Európában – érzékeltette a fejlődést a polgármester. Felsorolása szerint 2011-ben 18 ezer utas fordult meg a repülőtéren, ez a szám 2019-ben már meghaladta 600 ezret. 2020-ban visszaesett 70 ezerre az utaslétszám, 2021-ben 125 ezer volt, az idén pedig a duplája, 250 ezer várható, vagyis „újra növekedési pályára álltunk” – mondta. A Wizz Air járatai tíz év alatt 1,1 millió utast szállítottak Debrecenből, s ugyanannyian érkeztek a városba a légitársaság járatain.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. november 27.

2024. első három negyedévében a közép- és kelet európai befektetési volumen mintegy 24%-kal nőtt éves szinten

A közép- és kelet európai (CEE) befektetési volumen 2024 első három negyedévében elérte az 5 milliárd eurót, ami éves szinten 24%-os növekedést jelent. Ez összhangban áll az európai és globális piacok fellendülésével a 2023 utáni lassulást követően. Az év végi volumenek elérhetik a 7–7,5 milliárd eurót, ami még így is körülbelül 30%-kal marad el a 10 éves átlagtól – derül ki a Colliers legfrissebb „Q1-Q3 CEE Investment Scene” című regionális jelentéséből.

2024. november 27.

Félmillió alá csökkenhet a cégek száma

A társas vállalkozások száma két éve csökken, idén októberig közel 23 ezerrel lett kevesebb, és mára alig haladja meg a félmilliót. Az új cégek alapítása idén 20 ezer alatt maradt, ami közel ezerrel kevesebb, mint tavaly, míg a megszűnések száma közelíti a 30 ezret. Az új kényszertörlési és az előzmény nélküli felszámolási eljárások száma növekedett az előző évhez képes.

2024. november 27.

Az UniCredit Bank is áthárítja februártól a tranzakciós illeték emelését

Most közzétett hirdetménye szerint az átutalásokra, csoportos beszedésekre egy plusz díjat vezet be 2025. február 1-től az UniCredit Bank az Ikon Plusz számlacsomagjában, a megemelt pénzügyi tranzakciós illeték miatt. Az állami elvonás megemelkedésének dacára megmarad ugyanakkor a Mobil Aktív Plusz számla korlátlanul díjmentes átutalási lehetősége mobilapplikációval – értesült a BiztosDöntés.hu.